تشویق کارآموختگان رعد در رویداد استارت‌آپی حوزه صنعت توانبخشی در ایران

تشویق کارآموختگان رعد در رویداد استارت‌آپی حوزه صنعت توانبخشی در ایران

16 آذر 1398

اولین رویداد استارت آپی حوزه صنعت توانبخشی در ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت همیار مکانیک کوشا و مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ اختتامیه این رویداد که در روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه با حضور دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت، دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری، دکتر اعظم بیات سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و مسعود حاتمی مدیر عامل شرکت همیار مکانیک کوشا، صاحبان ایده، دانشجویان در سالن هگمتانه هتل المپیک تهران برگزار شد.


در ابتدای مراسم حامد معیری، دبیر رویداد و عضو هیئت علمی واحد تهران غرب با ارایه گزارشی از رویداد استارت آپی صنعت توانبخشی، افزود: به مناسبت ۱۲ آذر و روز جهانی معلولان با هدف حمایت از معلولان صاحب ایده که در کنار فعالیت‌های ngo به پرورش مهارت آموزی عنایت دارند این رویداد برگزار شد.

دبیر رویداد بیان کرد: می‌خواهیم توان‌یابانی تربیت کنیم که کارآفرین باشند، نه تنها برای دیگران کار نکنند، بلکه چند نفر را نیز استخدام کنند. در کنار این موضوع خیلی از دانشجویان خلاق هستند، ولی تاکنون به این موضوع ورود نکردند به این علت که نیاز را نمی‌دانند، اعلام نیاز و ثبت نیاز باعث می‌شود، جرقه‌هایی برای کسانی که وارد این حوزه شدند، ایجاد شود و برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در این حوزه کمک می‌کند.

در ادامه پس از پخش کلیپ مربوط به معرفی خدمات‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر ضمن خیرمقدم و مروری بر خدمات و حمایت‌های صندوق گفت: یک استارت آپ در طول چرخه عمرش با چالش‌های متنوعی دست و پنجه نرم می‌کند. ما خواستیم در صندوق نوآوری رویه‌هایی ایجاد کنیم و در کل چرخه ضمن حمایت در تمام مسیر همراه شما باشیم.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تأمین هزینه‌های رهن فضای استقرار، مشارکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به استارت آپ‌هایی که میزبانی می‌کنند، ارائه تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز فضا، ارائه خدمات توانمند‌سازی، سرمایه‌گذاری بر ایده‌های مناسب تا حجم ۴ برابر صندوق را از اهداف و خدمات صندوق نوآوری بر شمرد.

رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به پیچیدگی اصطلاحات جدیدی در فضای کسب و کار، گفت: بحث استارت آپ‌ها و شتاب دهنده‌ها نویدی می‌دهد که باید تغییری در شرایط ایجاد کنیم. یعنی حرکت علمی و انفجاری که در جهان شروع شده از نظر تغییرات ساعتی، دیگر اجازه سنتی فکر کردن نمی‌دهد.

سپس دکتر وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی با تشکر از همه کسانی که در این رویداد فعال بودند، بیان کرد: این رویداد فناورانه پلی است بین افراد دارای معلویت و دانشجویان و کسانی که می‌توانند با ایده‌های نو و جدید خود خلاقانه مشکلات جامعه هدف ما را مرتفع کنند.

وی درباره شرایط و تسهیلات بکارگیری افراد معلول، افزود: خروجی این رویداد فناورانه پس از شکل‌گیری، کسب و کار و اشتغال گروه هدف است.

دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: حوزه نوآوری و دانش بنیان حوزه‌ای است که قرار است اقتصادی‌تر باشد و دارای ارزش افزوده‌ی بیشتری باشد.

وی ضمن تشکر از شرکت همیار مکانیک کوشا و مرکز علمی کاربردی رعد به‌عنوان کارگزار تخصصی، افزود: کسانی که دارای شرکت دانش بنیان هستند و هسته‌های استارت آپی دارند باید در مسیر حرکت، بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و صندوق نوآوری ضمن ارائه تسهیلات به رشد شرکت‌ها کمک خواهد کرد.
دکتر وحدت خاطر نشان کرد یکی از ویژگی‌های این رویداد این است که خود عزیزان معلول در آن نقش داشتند و خود در آن حوزه شناخت داشتند و ادمه این مسیر با حضور صندوق نوآوری و با رفع نیازهای فناورانه امتداد پیدا خواهد کرد.

سپس دکتر علی ربیعی، ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان با اشاره به روز معلولان، گفت: به میزانی که محیط‌ها مناسب شوند، میزان معلولیت مشخص می‌شود. ما در شرایط وحشتناک‌ترین تحریم‌ها که هیچ کشوری در دنیا تجربه نکرده قرار داریم، برون رفت بزرگ ما از تحریم و اینکه بتوانیم جامعه قوی درست کنیم، خلاقیت و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان امروز است، ولی عمده چیزی که می‌تواند بودجه ما را فزاینده کند، نوآوری، خلاقیت و بهره‌وری است. ما اگر بتوانیم با خلاقیت شرکت‌های کوچک، اشتغال‌های خرد و کوچک را دنبال کنیم، روزهای بهتری از اشتغال را تجربه خواهیم کرد.

گفتنی‌ست در اولین روز رویداد، پس از تشکیل تیم‌های تخصصی متناسب با هر ایده (متشکل از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر، برق، گرافیک، طراحی صنعتی، مهندسی پزشکی، مدیریت، بازاریابی، حسابداری، اقتصاد، علوم بهزیستی و توانبخشی) اعضا تیم‌ها به یکدیگر معرفی و سپس هر تیم به منتور مربوطه واگذار شد، بعد تیم‌ها در محل‌های مشخص شده مستقر شده و تحت نظارت منتورهای تخصصی بر روی ایده‌ها شروع به فعالیت کردند. در روز دوم، ایده‌های نهایی توسط یک نماینده از تیم در حضور داوران، منتورها و سرمایه گذاران ارائه شد، سپس از میان ۱۵ ایده انتخاب شده به صاحبان ۳ ایده (به ترتیب: یوسف رستمی، خانم محدثه عسگری، مهرداد دهقانی) به عنوان ایده برتر جوائز نقدی اهدا شد.

شایان ذکر است ایده رادیو توان که توسط رویداد استارت آپی حوزه صنعت توانبخشی در ایران ایده برتر معرفی شد، حاصل 2 نفر از کارآموختگان مجتمع رعد به نام‌های یوسف رستمی و زهرا خان‌اف است و خانواده بزرگ خیریه رعد این موفقیت را به آنها صمیمانه تبریک می‌گوید.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است