بازدید مسؤولان رعد اراک از مجتمع رعد

بازدید مسؤولان رعد اراک از مجتمع رعد

25 آذر 1398

به دعوت منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد، چند نفر از مسؤولان رعد اراک پس از حضور در این مجتمع ضمن گفت و گو با مدیران بخش‌های اشتغال، آموزش و روابط‌عمومی از کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی رعد؛ مهندس محمدرضا اسدپور مدیرعامل رعد اراک به همراه دکتر ذوالفقاری مسؤول بخش کارآفرینی، نفیسه پارسال مدیر آموزش و مهندس محمدمهدی کاشانچی عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار آن مرکز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع رعد با منصوره پناهی مدیرعامل، شهرزاد چهره‌نگار روانشناس و مسؤول واحد اشتغال، نرگس لاله مسؤول آموزش و منابع انسانی و رضا سخن‌سنج مسؤول روابط‌عمومی دیدار و گفت و گو کردند، در این ملاقات محمدرضا اسدپور گزارشی از فعالیت‌های 2سال و نیم گذشته که رعد اراک پس از تجدید ساختار، فعالیتش را آغاز کرده است، ارایه داد و خواستار توسعه همکاری‌های مشترک با مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد شد.

در ادامه منصوره پناهی با یادآوری تعهد اخلاقی مجتمع رعد برای انتقال تجربیات حرفه‌ای و آموزشی به مراکز مشابه و مستقل رعد در سراسر کشور، افزود: از آن زمان که در جستجوهای اینترنتی با دکتر محمد کمالی معاون اسبق سازمان بهزیستی آشنا شدم و در ادامه با شخصیت علمی و حرفه‌ای ایشان به واسطه مطالب و مقالاتی که منتشر کرده بود از نزدیک شناخت پیدا کردم تا زمانی که به واسطه حضور در کنفرانس کارآفرینی در حوزه معلولیت مقاله روش اشتغال حمایت شده (SE) را ارایه دادم به اجرای این روش در ایران فکر می‌کردم که با حضور مسؤولان سازمان بهزیستی در کشور سوئد و آگاهی از نتایج اجرای آن در کشورهای اروپایی و برخوردار، زمینه پیاده‌سازی، آموزش و توسعه روش (SE) با راه‌اندازی مراکز اشتغال حمایت شده ایجاد شد.

پناهی با اشاره به مراحل پنجگانه اشتغال حمایت شده، افزود: توافق نظر، ارزیابی توانمندی اشخاص، جستجوی کار، تماس با کارفرما و پشتیبانی در محیط کار و خارج از آن هر چند در روش (SE) بسیار اهمیت دارد، اما نقش خانواده‌ها در پایداری کارجویان توان‌یاب بسیار اهمیت دارد، خانواده‌ها با آگاهی از روش اشتغال حمایت شده و شرایط محیط کار فرزند یا همسرشان می‌توانند زمینه موفقیت بیشتر او را فراهم سازند. همچنین تا پیش از اشتغال حمایت شده واحدهای اجرایی رعد هر کدام وظایف محوله خود را انجام می‌دادند، اما حالا تمام واحدها در جهت پایداری اشتغال فعالیت می‌کنند به عنوان مثال: آموزش، توانبخشی، مددکاری، روانشناسی و ... هر کدام تسهیلاتی ارایه می‌دهند که به حل مسائل محیط کار توان‌یابان کمک کند.

پس از برگزاری این نشست، میهمانان به اتفاق مدیرعامل مجتمع رعد از بخش‌های آموزشی، مهارتی و توانبخشی بازدید کردند و در خاتمه از رستوران تازه تأسیس «دست» که نخستین رستوران مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت است، بازدید و با غذاهایی که توان‌یابان شاغل در این رستوران تهیه کرده بودند، پذیرایی شدند.

شایان ذکر است رستوران غذاهای ایرانی «دست»  که به تازگی در مجتمع رعد افتتاح شده، علاوه بر مناسب‌سازی برای کار و فعالیت افراد دارای معلولیت با طراحی زیبا و خاص در محیطی دلنشین بدون موانع فیزیکی برای پذیرایی توان‌یابان و خانواده آنها فضای مناسبی فراهم کرده و به همین منظور تسهیلاتی هم برایشان در نظر گرفته است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است