قهرمان پارالمپیک: پناهنده نشدم،‌ تابعیت ترکیه گرفتم

قهرمان پارالمپیک: پناهنده نشدم،‌ تابعیت ترکیه گرفتم

27 آذر 1398

چند روز پیش خبری با عنوان پناهندگی ۲ قهرمان پارادوومیدانی ایران به کشور ترکیه در رسانه‌ها منتشر شد. پس از این اتفاق، «محمد خالوندی» دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با تکذیب این خبر گفت که پناهنده نشده است و در کرمانشاه حضور دارد. اما «محسن کائیدی» نظری متفاوت از خالوندی داشت.

 

کائیدی  در این زمینه اظهار داشت: پناهندگی‌ام صحت ندارد و الان در ایران هستم اما از چند ماه گذشته به ترکیه سفر کردم و این کشور نیز امکانات خوبی را در اختیارم قرار داد. تابعیت این کشور را گرفتم اما این تابعیت به معنای پناهندگی نیست.

 

دارنده مدال طلای رشته پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در پاسخ به این پرسش که آیا در توکیو ۲۰۲۰ برای آن کشور مسابقه خواهید داد؟ عنوان کرد: هنوز در این زمینه تصمیم نگرفتم. پس از تعطیلات سال نو شمسی باید در رقابت‌های گزینشی پارالمپیک شرکت کنم. سپس برای پارالمپیک ۲۰۲۰ تصمیم نهایی را می‌گیرم. اکنون در ایران هستم و تمریناتم را پیگیری می‌کنم. البته بخشی از تمرینات نیز در ترکیه انجام می‌شود. 

 

کاییدی دوومیدانی‌کار معلول ایرانی، حضور در چهار مدال پارالمپیک را در کارنامه دارد. او در لندن ۲۰۱۲ یک مدال طلا و یک نقره کسب کرد و در ریو ۲۰۱۶ به ۲ برنز در رشته پرتاب وزنه رسید. او همچنین مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است