رئیس هیات: این رشته برای بانوان معلول کرمانشاهی جذابیت دارد

رئیس هیات: این رشته برای بانوان معلول کرمانشاهی جذابیت دارد

2 دی 1398

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه از راه اندازی رشته پاراوزنه برداری بانوان در کرمانشاه و برنامه ریزی برای اعزام اولین‌ ورزشکاران این رشته در استان به مسابقات کشوری خبر داد.

 

عزت الله پرنیان  با اشاره به راه اندازی رشته پاراوزنه برداری بانوان در ایران، عنوان کرد: با راه اندازی وزنه برداری بانوان در ایران از چندسال پیش و استقبال خوبی که بانوان از آن داشتند، با پیگیری‌های فدراسیون جانبازان و معلولین این رشته برای بانوان معلول هم راه اندازی شد.

 

وی بابیان اینکه این رشته اخیرا در کرمانشاه نیز راه اندازی شده، عنوان کرد: پس از راه اندازی این رشته، به‌سرعت کار استعدادیابی را انجام دادیم و خوشبختانه شاهد استقبال بسیارخوب بانوان معلول از آن بودیم.

 

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه یادآورشد: اولین دوره رقابت‌های پاراوزنه برداری بانوان ایران از 26 دی شروع می‌شود و از کرمانشاه نیز 10 بانوی وزنه بردار را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: بانوان معلولی که اخیرا وارد این رشته شده‌اند، آن را رشته‌ای جذاب می‌دانند و باتوجه به اینکه اولین‌ ورزشکارانی هستند که در ایران پا به این رشته گذاشته‌اند، انگیزه بالایی دارند در رقابت‌های قهرمانی کشور درخشش داشته باشند تا به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.

 

پرنیان در ادامه بااشاره به اینکه همزمان با مسابقات پاراوزنه برداری بانوان، رقابت‌های پاراوزنه برداری مردان نیز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هزینه‌های اعزام این ورزشکاران به مسابقات برای هیات کمرشکن است، چراکه نمی‌توانیم مانند ورزشکاران تن‌سالم آنها را با وسیله نقلیه زمینی به مسابقات اعزام کنیم، اما با این وجود امید به کسب نتیجه و موفقیت این ورزشکاران باعث می‌شود تا با مشکلات کنار بیائیم.

 

وی افزود: اکثر ورزشکاران معلول ما از خانواده‌های ضعیف جامعه هستند، اما آنچه که سبب می‌شود تا همیشه در مسابقات موفق عمل کنند، اراده‌ای است که دارند.

 

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه در ادامه باشاره به فعالیت 16 رشته ویژه ورزشکاران جانبازان و معلول در کرمانشاه عنوان کرد: تعدادی رشته جدید مانند فوتبال دستی، بازی‌های کامپیوتری و باچی بال مخصوص ورزشکاران معلول در کشورهای دنیا درحال گسترش است و درصورتی که در 35 کشور این بازی ها راه اندازی شود، می‌تواند جزو رشته‌های المپیکی قرار بگیرد و مانیز در ایران آن را به زیرمجموعه رشته‌های فدراسیون اضافه می‌کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است