بلاتکلیفی شناگر نابینا و کم‌بینا برای حضور در پارالمپیک توکیو

بلاتکلیفی شناگر نابینا و کم‌بینا برای حضور در پارالمپیک توکیو

10 دی 1398

شناگر نابینا و کم‌بینا که در مسابقات جهانی لندن موفق به کسب مجوز ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو شده است، می‌گوید: واقعا نمی دانم چرا کمیته ملی پارالمپیک وضعیت شناگران اعزامی به پارالمپیک توکیو را مشخص نمی‌کند تا از بلاتکلیفی خارج شویم.

 

محمدحسین کریمی: بعد از مسابقات جهانی لندن که به همراه دو شناگر دیگر موفق به کسب مجوز ورودی به بازیهای پارالمپیک توکیو شدیم تمرینات خود را متوقف نکردم و همچنان منتظر هستم تا ببینم وضعیت ما برای حضور در پارالمپیک توکیو چگونه خواهد شد. البته با توجه به این که بعد از لندن هیچ اردوی تدارکاتی برای تیم شنا پیش‌بینی نشده است و اکثر تیم‌های پارالمپیکی در اردوی آماده‌سازی کیش بسر می‌برند این دغدغه را دارم که آیا سهمیه پارالمپیک توکیو به شناگران تعلق می‌گیرد یا خیر؟

 

وی گفت: وقتی کمیته ملی پارالمپیک برای سایر رشته‌ها هزینه سنگینی می‌کند و برای شنا برنامه خاصی ندارد چه توقعی می‌تواند برای مدال آوری در شنا داشته باشد. من به یاد دارم در سال 2015 که عازم لهستان شدم تا 2018 در هیچ مسابقه برون مرزی شرکت نکردم. قطعا این مساله سبب افت رکورد شناگران می‌شود.

 

این شناگر نابینا و کم‌بینا اضافه کرد: در حال حاضر که با هزینه‌ی شخصی خود پیگیر تمرینات شنا و بدنسازی هستم واقعا نمی‌دانم شرایطمان برای اعزام چگونه خواهد شد. حتی رییس انجمن و سرمربی نیز در این زمینه بی‌اطلاع هستند و عنوان می‌کنند هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای شنا مشخص نشده است.

 

کریمی افزود: اگر قرار است شناگری به توکیو اعزام نشود زودتر تکلیف را مشخص کنند که این همه هزینه نکنیم. از سوی دیگر به خاطر بالا بودن میزان کلر آب استخر دچار مشکل ریوی شدم که در حال درمان آن هستم. اگر مطمئن شوم که به توکیو اعزام نمی‌شویم دست از تمرینات بر می‌دارم تا دوباره سلامتی خود را بدست آورم.

 

وی تصریح کرد: اگر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک برای تعیین شناگر اعزامی به پارالمپیک توکیو برگزاری مسابقات انتخابی است زودتر اعلام کنند تا از بلاتکلیفی خارج شویم. واقعا شرایط مالی‌ام در حدی نیست که تمرینات بدنسازی و شنای خود را به طور مرتب پیگیری کنم.

 

این شناگر نابینا و کم‌بینا در پایان پیرامون این پرسش که آیا از نظر امکانات نیز دچار مشکل هستید یا خیر؟ گفت: مشکلی از نظر استخر برای انجام تمرینات ندارم، تنها دغدغه‌ام این است که تکلیف خود را نمی‌دانم که جزو شناگر اعزامی به توکیو هستم یا خیر؟ اگر قرار به اعزام است برای ما نیز اردوی تدارکاتی برگزار کنند تا در شرایط بهتری خود را برای پارالمپیک توکیو آماده کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است