از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان حمایتی نمی شود

از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان حمایتی نمی شود

10 دی 1398

ملی‌پوش تیم دو و میدانی کشورمان گفت: عدالتی در حمایت از ورزشکاران به ویژه برای ورزشکاران پارالمپیکی که در سطح جهان افتخارآفرینی می‌کنند، نیست، فقط بیشتر به یک یا دو رشته خاص غیر پارالمپیکی رسیدگی می‌شود.

 

علیرضا مختاری همامی ، با اشاره به نخستین اردوی تیم ملی دو و میدانی پاراالمپیک که از ۶ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۶ دی‌ماه در جزیره کیش ادامه دارد، اظهار کرد: اردوهای این‌چنینی، آن هم ۲۰ روز نمی‌تواند به ورزشکاران رشته‌های انفرادی به خصوص بچه‌های ویلچری کمک خوبی کند. برگزاری اردوهای متمرکز برای رشته‌هایی مثل دو ومیدانی که عملکرد، رکورد انفرادی، مورد بررسی و ملاک است نمی‌تواند زیاد مؤثر باشد و بیشتر برای رشته‌های تیمی مثل والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر نتیجه‌بخش است. برای ورزشکارانی مثل ما بهترین راه این است، که از طرف کمیته ملی پارالمپیک، اجازه داشته باشیم در شهرهای خود و در کنار مربیانی که داریم، تمرین کنیم.

 

وی افزود: این اردو زیر نظر ستاد پاراالمپیک تشکیل‌شده است و گفته‌اند که تمام ورزشکاران باید در این اردو حاضر شوند، حتی گفته‌اند که مربیان تیم را خودشان انتخاب می‌کنند و مربیان جدیدی را به این اردو دعوت کرده‌اند، قرار است جلسه‌ای با حضور رئیس کمیته پارالمپیک (خسروی وفا) و ورزشکاران دو و میدانی برگزار شود تا صحبت‌هایی که داریم گفته شود. احتمال دارد بعد از شنیدن صحبت‌های ورزشکاران، در جلسه‌ای با حضور رئیس کمیته پارالمپیک و کادر فنی انجام می‌شود، تصمیم‌گیری جدیدی شود.

 

وی ادامه داد: مشکل عمده من در این دوره همزمانی اردو و امتحانات پایان‌ترم دانشگاه است (۱۴ تا ۲۵ دی‌ماه) و طی نامه‌ای از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین درخواست کردم که اجازه دهند از ۱۲ دی‌ماه به اصفهان برگردم.

 

دارنده مدال طلای مسابقات امارات گفت: بعد از مسابقات امارات چند هفته استراحت کرده و دوباره تمرینات خود را برای حضوری پرقدرت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر نظر برادرم که مربی تخصصی‌ام است شروع کردم.

 

مختاری ادامه داد: عملکرد من از ۲۰۱۷ لندن تاکنون را اگر نگاه کنید در لندن " رکورد ۸.۳۵ متر" را زدم و در پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا این رکورد به" ۸.۷۳ متر " رسید که رکوردشکنی جدیدی در رنکینگ جهانی بود، که این نشانگر افزایش عملکردم بوده است. با توجه به اینکه ویلچری هستم، در اصفهان در کنار خانواده و مربیان خودم راحت‌تر تمرین می‌کنم اینجا مربی تخصصی، بدنساز، ماساژور و همه امکانات را در اختیار دارم.

 

وی تصریح کرد: برای مسابقات جهانی امارات به‌جای اینکه زودتر به امارات برویم، دو روز مانده، به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ امارات، اعزام شدیم و یک ماه قبل از مسابقات جهانی ۲۰۱۹ امارات در تهران اردو داشتیم، در تهران تمرین ما ساعت ۹ صبح و در هوای سرد پائیزی و آلوده تهران بود درحالی‌که مسابقه من ساعت ۶ بعدازظهر در دبی با هوای معتدل بود، که اصلاً همخوانی با زمان تمریناتم در ایران نداشت، آیا این اردو این‌قدر لزوم داشت، که هنوز از زمان اردوی تهران سرماخوردگی دارم، تمام این عوامل به ضرر ورزشکاران است. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ امارات تقریباً، هیچ‌کس نتوانست رکورد زده داشته باشد و همه پایین‌تر از رکوردهای خودشان را زدند.

 

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی امارات، خاطرنشان کرد: باید عملکرد ورزشکاران را بررسی کرد، آیا عملکرد من تغییر کرده و افت داشته‌ام، باید دید چه شرایطی برای کدام‌یک از ورزشکاران مفید است.

 

وی در خصوص وضعیت تمریناتش گفت: در حال حاضر تمریناتم در فاز بدنسازی و حرکات مختلف اختصاصی پرتاب‌های، سنگین است، البته با توجه به آلودگی هوا و سرما تا قبل از این اردو، تمریناتم را در پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش اصفهان زیر نظر آقایان جلیلی و اسماعیلی مربیان بدنساز و برادرم انجام می‌دادم. تلاش می‌کنم تا چند ماه مانده به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مرز یک رکورد خیلی عالی برسانم.

 

مختاری که به‌عنوان یکی از نمایندگان قهرمانان استان اصفهان است، تأکید کرد: به‌عنوان یکی از نمایندگان، باید از مسئولان استان انتقاد کنم که بیشتر از ورزشکاران استان حمایت کنند، ورزشکاران و قهرمانان ملی اصفهانی مظلوم واقع شدند.

 

وی افزود: از مدیران ارشد استان اصفهان، که حامی ورزش و قهرمانان ملی استان اصفهان هستند، تقاضا دارم به‌ویژه از ورزشکارانی که نماینده استان دربازی‌های المپیک و پارالمپیک هستند، حمایت کنند. شاید تعداد ما به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد. از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به ما گفته شد، برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، پاداش ۵ میلیون تومانی خواهند داد، درحالی‌که من چند روز پیش درخواست و دو خبر رسانه‌ای چند ماه قبل، را برای استاندار اصفهان بردم که نشان می‌داد، از طرف دو استاندار دیگر به ورزشکاران استانشان برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، قول مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی داده بودند. چه تفاوتی میان استان ما و استان‌های دیگر وجود دارد. ما هم برای سربلندی و اعتلای نام ایران و پرچم مقدس کشورمان تلاش می‌کنیم.

 

مختاری اظهار کرد: میزان پاداشی قهرمانان مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی استان اصفهان هم با قهرمانان استان‌های دیگر فرق دارد، برای مدال‌آوران طلایی استان اصفهان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد درحالی‌که استان‌های دیگر حداقل دو یا ۳ برابر این مبلغ بود. امیدوارم مسئولان استان اصفهان در این مدت بتوانند حمایت خوبی از ورزشکاران قهرمانان ملی که کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ دارند، انجام دهند تا با روحیه و انگیزه مضاعف راهی این مسابقات شوند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است