به‌دنبال رسیدن به رکورد 180 کیلوگرم جهان هستم

به‌دنبال رسیدن به رکورد 180 کیلوگرم جهان هستم

23 دی 1398

عضو تیم ملی وزنه برداری معلولین ایران گفت: تا تابستان آینده رکورد جهانی 180 کیلوگرم را می‌زنم تا مجوز حضور در رقابت‌های پارالمپیک را بگیرم.

 

علیرضا ایزدی  بااشاره به برگزاری رقابت‌‎های قهرمانی پاراوزنه برداری ایران طی روز گذشته(22 دی)، اظهارکرد: در این رقابت‌ها که جزو رنکینگ فدراسیون جهانی محسوب می‌‎شد، توانستم وزنه 153 کیلوگرم را بالای سر ببرم.

 

وی تصریح کرد: با ثبت این رکورد از رده بیستم جهان به رده هشتم صعود کردم و اکنون جزو هشت ورزشکار برتر پاراوزنه برداری جهان هستم.

 

ملی پوش پاراوزنه برداری ایران افزود: البته در تمریناتی که طی ماه‌های گذشته داشته‌ام، وزنه 165 کیلوگرم را هم زده‌ام، اما به دلیل شرایط خاصی که در رقابت‌های قهرمانی کشور حاکم بود، این وزنه را نزدم.

 

وی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جهانی وزنه برداری فزاغ در کشور امارات، اظهار کرد: قطعا برای این مسابقات وزنه 165 یا بیشتر را روی سر خواهم برد و برای کشورم افتخارآفرینی می‌کنم.

 

ایزدی که سال گذشته به دلیل عدم حضور در رقابت‌های مقدماتی پارالمپیک 2020 سهمیه حضور در این رقابت‌ها را از دست داده، عنوان کرد: برای اینکه بتوانم مجوز حضور در رقابت‌های پارالمپیک 2020 را بگیرم باید وزنه نزدیک به 180 کیلوگرم که رکورد جهانی است را بزنم.

 

وی افزود: برای رسیدن به این وزنه 15 کیلوگرم اختلاف دارم که تلاش می کنم تا خرداد سال آینده به این وزنه برسم و مجوز حضور در پارالمپیک را بگیرم.

 

عضو تیم ملی پاراوزنه برداری ایران که سال گذشته در رقابت‌های جوانان آسیا 2018 ژاپن رکورد 140 کیلوگرم را ثبت کرده بود، گفت: در رقابت‌های روز گذشته(یکشنبه) 13 کیلوگرم بیشتر از رکوردی که در آسیا داشتم ثبت کردم، اما چون یکسالی است که دیگر در بخش جوانان نیستم، رکورد امروز ارتقاء رکورد جوانان برایم محسوب نمی‌شود.

 

در رقابت های پاراوزنه بردای قهرمانی کشور، از تیم استان کرمانشاه سلام خاصه پور در دسته 54 کیلوگرم با ثبت رکورد 138 کیلوگرم مدال نقره و مسلم امیری در دسته 54 کیلوگرم با ثبت رکورد 132 کیلوگرم مدال برنز گرفتند.

 

در رده سنی جوانان هم مانی سعیدی در دسته 88 کیلوگرم گرم با ثبت رکورد 100 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شد.  

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است