انجام عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی با پروتزهای جدید در شیراز

انجام عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی با پروتزهای جدید در شیراز

30 دی 1398

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عمل جراحی پیشرفته کاشت حلزون شنوایی با کمک پروتزهای جدید، برای دو بیمار ناشنوا در بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز، با موفقیت انجام شد.

 

دکتر سید بصیر هاشمی  با اشاره به امکانات و تجهیزات جدید بیمارستان پیوند ابوعلی سینا که امکان انجام عمل ‌های جراحی پیشرفته اتولوژی در این مرکز را فراهم کرده است، گفت: پس از بررسی ‌های لازم، عمل کاشت حلزون شنوایی با پروتزهای جدید، برای دو بیمار ناشنوا در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا انجام شد.

 

هاشمی با بیان اینکه استفاده از پروتزهای جدید در اینگونه اعمال جراحی، برای نخستین بار در ایران صورت گرفته است، عنوان کرد: تاکنون بیش از یک ‌هزار و ۷۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در شیراز انجام شده است و تعداد بسیاری از نعمت شنوایی و تکلم برخوردار شده ‌اند.

 

او ادامه داد: به دنبال این اقدامات و پیشرفت ‌ها، امسال نیز اعمال جراحی فوق تخصصی کاشت ساقه مغز( ABI) و همچنین سمعک کاشتنی استخوانی، برای گروه دیگری از ناشنوایان و برای نخستین بار در شیراز انجام شد.

 

هاشمی اضافه کرد: کاشت حلزون شنوایی، بیشتر برای کودکانی که به صورت مادرزادی با ناشنوایی مطلق به دنیا می‌ آیند، یا پس از تولد ناشنوا می ‌شوند، کاربرد دارد، همچنین هرچه این عمل جراحی در سنین کمتر انجام شود، نتایج بهتری دارد.

 

رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس تاکید کرد: با توجه به شیوع بالای ناشنوایی، سیاست‌ های کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی، توسعه منطقی مراکز کاشت در سطح کشور و دسترسی بهتر و آسان ‌تر نیازمندان به این خدمت است.

 

بیمارستان آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای ابوعلی سینا، با همت نیکوکاران عرصه سلامت و پزشکان مطرح استان فارس و کشور، در شهر صدرای شیراز مشغول ارایه خدمت به بیماران است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است