برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان همچنان در ابهام

برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان همچنان در ابهام

5 بهمن 1398

مهرماه گذشته درگیری‌ها و بحران‌های سیاسی در هنگ کنگ باعث تصمیم کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه برای لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان در این کشور شد.

 

بدین ترتیب این بازی‌ها که قرار بود ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد اما با وجود گذشت چهارماه و رایزنی‌هایی که طی این مدت برای تعیین محل جدید بازی‌ها انجام شد هنوز جمع بندی مشخصی حاصل نشده است.

 

محمد پورگر رئیس ایرانی کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: مشکل اینجا است که هنوز در مورد میزبان مسابقات به قطعیت نرسیده ایم. البته بحرین و اردن گزینه‌های اصلی برای میزبانی هستند اما منتظر هستیم تا پاسخ قطعی یکی از آنها را دریافت کنیم.

 

وی ادامه داد: برای تعیین محل جدید برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان بازدیدی از امکانات هر دو کشور بحرین و اردن که جزو گزینه‌های موردنظر بودند، داشتیم. شرایط برای برگزاری بازی‌ها در هر دو کشور مساعد و مناسب بود اما قاعدتاً نهایی کردن یکی از آنها مستلزم تاییدیه مقامات ورزشی شأن است.

 

رئیس ایرانی کنفدراسیون آسیایی ورزش‌های ناشنوایان تصریح کرد: برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان در بحرین یا اردن، مقامات مربوطه آنها رایزنی‌هایی با مقامات عالی رتبه ورزشی و غیر ورزشی خود داشته اند تا بتوانند در مورد مسائل مالی و بودجه مصوب برای هزینه کرد، به جمع بندی برسند. پاسخ دریافتی در این زمینه تعیین کننده است.

 

پورگر یادآور شد: هزینه رفت و برگشت کشورهای شرکت کننده در بازی‌های آسیایی ناشنوایان بر عهده خودشان است اما دیگر هزینه‌ها با کشور میزبان است. شاید یک کشور بتواند مثلاً با یک میلیون دلار بازی‌ها را برگزار کند و شاید کشوری به بودجه بیشتر نیاز داشته باشد. برای ما برگزاری با کیفیت، منظم و امن بازی‌ها مهم است.

 

وی همچنین گفت: تعطیلات سال نو میلادی باعث شد رایزنی‌ها برای دریافت پاسخ نهایی به تأخیر بیفتد. فکر می‌کنم حداکثر تا دو هفته دیگر بتوانیم در مورد محل برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان به نتیجه مشخص برسیم.

 

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه تاکید کرد: تلاش ما برگزاری قطعی این دوره بازی‌ها است. اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) هم زمان موردنظر است. ضمن اینکه دوره آتی بازی‌ها هم سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است