حضور بیش از ۱۳۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در جشنواره استعدادیابی

حضور بیش از ۱۳۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در جشنواره استعدادیابی

2 بهمن 1398

نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان از برگزاری جشنواره استعدادیابی با حضور بیش از ۱۳۰۰ ورزشکار در هفت رشته ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

 

علی اصغر هادی‌زاده  درباره جشنواره استعدادیابی نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: این جشنواره به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۱۳۰۰ ورزشکار در هفت رشته ورزشی شطرنج، گلبال، بولینگ، پرس سینه، صحرانوردی، شنا و اسکیت در دو بخش زنان و مردان از روز جمعه ۴ بهمن در بابلسر آغاز می‌شود و تا ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا استعدادهای شناسایی شده به تیم ملی دعوت می‌شوند یا خیر؟ گفت: این مسابقات تنها با هدف استعدادیابی و شناسایی نفرات برتر در تمام رشته‌های ورزشی نابینایان و کم‌بینایان برگزار می‌شود و هیچ ورزشکاری به تیم ملی دعوت نمی‌شود. تلاش بر این است که بعد از شناسایی استعدادها نفرات برتر در سال آینده به اردوهای تدارکاتی دعوت شوند و پس از سرمایه‌گذاری روی آن‌ها بهترین‌ها را برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ به تیم ملی دعوت کنیم.

 

هادی‌زاده با اشاره به اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در تقویم ورزشی اظهار کرد: تنها فدراسیونی هستیم که تا به امروز در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در تقویم ورزشی با مشکل خاصی مواجه نبودیم و تمام مسابقات را به موقع برگزار کردیم. در حقیقت با برگزاری این جشنواره برنامه‌های فدراسیون در سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

 

نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان هم‌چنین از اضافه شدن بولینگ به رشته‌های نابینایان و کم‌بینایان خبر داد و افزود: سعی داریم پس از شناسایی استعدادها در این جشنواره روی نفرات برتر این رشته سرمایه‌گذاری کنیم و با تشکیل تیم ملی بولینگ، در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین برای نخستین‌بار در این رشته نیز حضور پیدا کنیم.

 

وی در پایان گفت: بعد از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هدف‌گذاری اصلی ما بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین است، به طوری که سعی داریم با افزایش ورزشکاران خود در این بازی‌ها بهترین جایگاه را به ورزشکاران نابینا و کم‌بینا اختصاص دهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است