معلولان ناشنوا بیشتر از بقیه مردم به محافظت نیاز دارند

معلولان ناشنوا بیشتر از بقیه مردم به محافظت نیاز دارند

16 فروردین 1399

رئیس کانون ناشنوایان و نیمه شنوایان کاشان گفت: در شرایطی که جامعه در حال مبارزه با ویروس کرونا است، متأسفانه در برنامه‌ریزی اجتماعی و سیاست‌گذاری‌هایی که برای مدیریت اجتماعی جامعه انجام می‌شود، معلولان گروه نیمه شنوا و ناشنوا مورد توجه نیستند.

 

کبری اسماعیل بیگی : معلولان گروه نیمه شنوا و ناشنوا بیشتر از بقیه مردم به محافظت نیاز دارند.

 

وی افزود: آموزش رسانه‌های جمعی و سفیران سلامت با تماس‌های صوتی، شهروندان را به ماندن در محیط امن خانه دعوت می‌کند، اما در این برنامه‌ها شاهد بی‌توجهی به گروه ناشنوایان هستیم. توان‌یابان گروه ناشنوا و نیمه‌شنوا، از وجود ویروس کرونا چیز زیادی نشنیده و راهکارهای مقابله با آن را نیز یاد نگرفته‌اند چون فرصتی نیز برای فراگیری این آموزش‌ها نداشته‌اند.

 

رئیس کانون ناشنوایان و نیمه‌شنوایان کاشان، افزود: اطلاع رسانی رسانه‌ها به ویژه تلویزیون برای خود مراقبتی ناشنوایان و نیمه شنوایان و آموزش‌های دیگر بسیار ضعیف است، در حالی که شرایط عادی برای این گروه از شهروندان با مشکل همراه است، شرایط جاری  کشور، برای آن‌ها، اطرافیان و اجتماع فاجعه تلقی می‌شود.

 

اسماعیل بیگی با اشاره به اهمیت تحصیل ناشنوایان و کم شنوایان، تصریح کرد: بعد از تعطیل شدن مدرسه، کلاس‌های آموزشی از تلویزیون پخش می‌شود، ولی چون رابط ناشنوایان ندارد این گروه از دانش آموزان از درس و مدرسه عقب مانده‌اند که باعث نگرانی خانواده‌هایشان شده است.

 

رئیس کانون ناشنوایان و نیمه‌شنوایان کاشان، گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر از این گروه شهروندان را شناسایی و حمایت کرده‌ایم در حالی که رقم واقعی بیشتر از این است و آن‌ها نیازمند حمایتی همه جانبه برای زندگی خود هستند.

 

وی تأکید کرد: از همه مسئولان و سیاست گذاران انتظار داریم در زمینه اطلاع رسانی و سایر برنامه‌های حمایتی، شرایط توان‌یابان جامعه به ویژه گروه‌های نیمه شنوا و ناشنوا را مورد توجه قرار دهند تا شاهد محروم شدن جامعه از حضور آنان نشویم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است