لغو سفر ۲ ورزشکار پارااسکی ایران به کمپ تمرینی نروژ

لغو سفر ۲ ورزشکار پارااسکی ایران به کمپ تمرینی نروژ

14 فروردین 1399

رئیس انجمن پارااسکی از لغو سفر ۲ ورزشکار پارااسکی در رشته صحرانوردی به کمپ تمرینی نروژ در اواخر فروردین به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا خبر داد.

 

عیسی ساوه شمشکی درباره لغو سفر دو ورزشکار پارااسکی به نروژ اظهار کرد: بنا به دعوت فدراسیون اسکی نروژ قرار بود دو نفر از ورزشکاران معلول و کم بینا به همراه یک مربی برای شرکت در یک کمپ تمرینی یک هفته‌ای در رشته صحرانوردی  ۲۵ اسفند به مدت یک هفته راهی این کشور شوند که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران این کمپ تمرینی از سوی کشور میزبان لغو شد.

 

وی گفت: اسفند سال گذشته قرار بود میزبان برگزاری مسابقات بین المللی پارااسکی در سه رشته اسنوبرد، صحرانوردی و آلپاین باشیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به تعویق افتاد و با توجه به وضعیت این بیماری در دنیا مشخص نیست چه زمانی بتوانیم دوباره میزبان برگزاری این مسابقات باشیم.

 

شمشکی با اشاره به افزایش تعداد ورزشکاران پارااسکی در طی ۴سال مسئولیتش در این رشته، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ که مسوولیت انجمن پارااسکی را بر عهده گرفتم تعداد ورزشکاران این رشته تنها یک نفر بود، از آن سال تا به الان با پیشرفتی که در رشته اسکی معلولان و نابینایان و کم بینایان داشتیم تعداد ورزشکاران به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرده اند که از این تعداد ۱۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی در پایان گفت: در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ما توانستیم تعداد سهمیه های خود را از یک ورزشکار به ۵ ورزشکار افزایش دهیم که این موفقیت بزرگی برای ورزشکاران پارااسکی بود، سعی داریم برای پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود برای نخستین بار تعداد سهمیه ها و مدالهای خود را در بخش زنان و مردان افزایش دهیم. البته این بستگی به ویروس کرونا دارد که در دی ماه امسال امکان شرکت در مسابقات کسب سهمیه داشته باشیم و رقابت‌ها به تعویق نیفتد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است