پیشنهاد ایران برای تعویق؛ اماو اگرهای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان در زمان و محل جدید

پیشنهاد ایران برای تعویق؛ اماو اگرهای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان در زمان و محل جدید

8 اردیبهشت 1399 بیش از پنج ماه از لغو برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان می‌گذرد اما با وجود تعیین زمان و محل جدید برای این بازی‌ها، برگزاری آن همچنان با ابهام مواجه است.

قرار بود بازی های آسیایی ناشنوایان ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه سال گذشته برگزار شود اما در فاصله یک ماه مانده به این تاریخ مقرر، درگیری ها و بحران های سیاسی  برگزاری بازی ها در هنگ کنگ را لغو و به تاخیر انداخت.

بعد از آن کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان که محمد پورگر ریاست آن را بر عهده دارد برای انتخاب میزبان جدید بازی ها با کشورهای عربی مانند بحرین، اردن و امارات وارد رایزنی شد. نتیجه هم تعیین بحرین به عنوان محل جدید بازی ها بود.

کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا اواخر اسفندماه سال گذشته ضمن معرفی میزبان جدید المپیک آسیایی، اعلام کرد که آبان ماه زمان تعیین شده برای برگزاری بازی ها در بحرین است با این حال همچنان برگزاری نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران در مورد دلیل این موضوع توضیح داد و گفت: برخی کشورهای عضو کنفدراسیون ورزش های آسیایی ناشنوایان نسبت به نادیده گرفته شدن بحران کرونا در تصمیم گیری این کنفدراسیون معترض هستند و حتی اعلام کرده اند که در بازی ها شرکت نمی کنند. همین مسئله باعث شده تا مسئولان آسیایی ورزش های ناشنوایان طرح پیشنهاد از کشورهای عضو را خواستار شوند تا بر اساس آن به جمع بندی برسد.

وی تصریح کرد: کنفدراسیون آسیا فعلا تصمیم جدیدی در مورد بازی های آسیایی نگرفته است اما برگزاری این بازی ها در آبان ماه و در کشور بحرین هم قطعی نیست.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در مورد پیشنهاد ایران در این زمینه گفت: پیشنهاد ما هم این است که به خاطر موضوعات مرتبط با کرونا، بازی ها عقب بیفتد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که المپیک جهانی ورزش های ناشنوایان سال ۲۰۲۱ در برزیل برگزار می شود. بنابراین عملا موکول کردن المپیک آسیایی به این سال میلادی غیر ممکن است مگر اینکه سال ۲۰۲۲ برای آن در نظر گرفته شود.

تیشه گران تصریح کرد: در هر صورت برای شرکت در بازی های آسیایی ناشنوایان تابع تصمیم کنفدراسیون آسیا هستیم اما آنچه مسلم است فعلا هیچ اردو و برنامه تمرینی نداریم.

 

منبع: مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است