اختصاص غرفه توسط شهرداری جهت فروش تولیدات معلولین

اختصاص غرفه توسط شهرداری جهت فروش تولیدات معلولین

26 اردیبهشت 1399

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی پیشنهاداتی از جمله اختصاص تسهیلات و یا مبلغ بلاعوض برای احداث مسکن و درمان خانواده‌های دارای حداقل سه عضو معلول در استان و اختصاص غرفه دائمی و موقت توسط شهرداری جهت معرفی و فروش محصولات تولیدی معلولین و زنان سرپرست خانوار ارائه داد.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی که امروز ۲۵ اردیبهشت در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شورای مشارکت‌های مردمی با هدف جذب کمک‌های مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی، نظارت بر نحوه مصرف وجوه اهدایی عام به سازمان بهزیستی، سیاستگذاری مصرف بهینه اموال منقول و غیر منقول دولتی، تشکیل شده است.

وی افزود: مشارکت‌ها نیز به شکل‌های نقدی، غیر نقدی، خدماتی و مراکز خیرساز از طریق دعوت از خیرین، بهره‌مندی از مشارکت‌های خیرین و عمومی، استفاده از منابع حاصل از صدقات و نذورات و مشارکت مؤسسات مرکز خیریه صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: فعالیت‌ها نیز در ۴ حوزه اجتماعی، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و خدمات روانشناختی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: بخشی از فعالیت‌های مشارکت‌های سازمان بهزیستی به ایجاد اشتغال و تهیه مسکن اختصاص دارد، در سال گذشته تعهد اشتغال ما در استان ۶۷۰ نفر پیش‌بینی‌شده بود که ۷۰۲ نفر تحقق پیدا کرد، علاوه بر آن سال گذشته اشتغال ۸۳۲ نفر را نیز تثبیت کردیم.

وارثی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن نیز ۴۱۲۸ نفر را ساماندهی کردیم، در حوزه دو معلولی ۲۵۵ را شناسایی کردیم و بخشی از آن ساماندهی شده است در حوزه روستایی نیز ‌ ۱۲۸ خانواده دو معلول شناسایی و ساماندهی کردیم که تا پایان سال واحد آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی تأکید کرد: توسعه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایجاد مراکز و مؤسسات بهزیستی نیز در دستور کار قرار دارد که ۳۳۹ نفر در بخش خصوصی، ۳۳۴ نفر در بخش اجتماعی، ۴۷ نفر در بخش توان‌بخشی، ۸۸ نفر در بخش پیشگیری، ۱۷ نفر در بخش مجتمع‌ها و ۵۳ نفر در حوزه غیر دولتی با ما همکاری می‌کنند، در سال گذشته ۲۹۸ مجوز در این حوزه صادر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۱ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان مشارکت مردمی جمع آوری کردیم که رشد خوبی داشته است.

وی بیان کرد: در حوزه جهیزیه ۳۶۰ نفر در انتظار جهیزیه هستند که سه میلیارد و ۹۳ میلیون تومان برای این افراد جهیزیه تهیه کردیم، ۱۳۸ مورد آن به کمک سپاه انجام شد که ارزش مالی هر جهیزیه ۲۰ میلیون تومان بوده است.

وارثی یادآور شد: در حال حاضر درخواست‌های زیادی ازجمله ۳۲۰ نفر درخواست شغل، ۱۲۰ نفر کمک‌هزینه جهیزیه، ۱۳۸۲ نفر هزینه تعطیلی، کمک‌هزینه پروتز ۲۰۰ نفر، کمک‌هزینه درمان ۲ هزار نفر، کمک‌هزینه توان‌بخشی ۵ هزار نفر، کمک‌هزینه تأمین مسکن ۵۵۰ نفر، کمک‌هزینه معیشتی ۴ هزار نفر و کمک‌هزینه تأمین لوازم ضروری زندگی مطرح است که برای برآوردن آن‌ها به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 وی یادآور شد: پیشنهاداتی برای تصویب در این جلسه مطرح است که می‌توانم به تأکید بر همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی با سازمان بهزیستی در اجرای طرح شکرانه و کسر چهار رقم آخر حقوق کارکنان، انجام تعهدات لازم جهت برگزاری نشست مشترک سازمان بهزیستی برای همکاری بیشتر با بنیاد برکت، احداث مسکن مددجویان، همکاری شرکت‌های صنعتی جهت جذب نیرو از مددجویان بهزیستی با واگذاری کارهای بسته‌بندی به سازمان، اشاره کنم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک در تأمین هزینه‌های دارو و درمان ویژه مددجویان از محل اعتبارات جاری، اختصاص تسهیلات جهت تقویت مراکز دولتی آسیب دیده از بحث کرونا، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در تهیه و پخش برنامه‌های آگاه سازی آسیب‌های اجتماعی و معلولین، اختصاص تسهیلات و یا مبلغ بلاعوض برای احداث مسکن و درمان خانواده‌های دارای حداقل سه عضو معلول در استان، اختصاص غرفه دائمی و موقت توسط شهرداری جهت معرفی و فروش محصولات تولیدی معلولین و زنان سرپرست خانوار، واگذاری ده درصد از واحدهای مسکونی و یا زمین مورد نیاز جهت احداث توسط راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون حمایت از معلولین، راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط موسسه خیریه و مرتفع نمودن مشکل زمین اهدایی خیر برای ساخت مسکن دو معلولی از جمله پیشنهادات این سازمان است.

 

منبع: ايسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است