جعفری: فرصتی برای تغییرات در پاراوزنه برداری وجود ندارد

جعفری: فرصتی برای تغییرات در پاراوزنه برداری وجود ندارد

دلیل آمدن و رفت توکلی مشخص نشد

30 اردیبهشت 1399 ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری گفت: فرصت زیادی برای تغییرات کلی در تیم ملی وجود ندارد و اعتماد به رواسی بهترین گزینه است.

امیر جعفری در خصوص پیگیری تمریناتش در این روزهای کرونایی، اظهار داشت: از اواخر بهمن ماه فدراسیون جانبازان و معلولین قصد داشت برای تیم ملی پاراوزنه‌برداری اردو بگذارد که بخاطر کرونا لغو شد. ولی من خودم در حدود 4 سال است امکانات و تجهیزات کامل تمرین پاراوزنه برداری و بدنسازی را تهیه کردم به صورت مداوم تمرین دارم و مشکلی از این بابت ندارم.

وی با اشاره به اینکه با تعویق بازیهای پارالمپیک هیچ تغییری در کسب سهمیه‌ها نیفتاده، تصریح کرد: یک عده فکر می کردند اگر بازی‌های پارالمپیک یک سال به تعویق بیفتد سیستم کسب سهمیه تغییر می‌کند و ورزشکاران جدید به بازیها اضافه می‌شوند، ولی تغییراتی حاصل نشد. کمیته ببن‌المللی پارالمپیک اعلام کرد بر اساس همین رنکینگ و سهمیه‌گیری نفرات در بازیهای پارالمپیک 2021 توکیو شرکت خواهند کرد و تغییر خاصی انجام نخواهد شد.

جعفری در خصوص تعویق بازیهای پارالمپیک به نفع تیم پاراوزنه‌‌برداری خواهد شد، عنوان کرد: اگر از این فرصت یکساله بتوانیم خوب بهره‌برداری کنیم به نفع ما می‌شود چون در سال 2019 تیم‌مان خیلی نظم و روال خوبی نداشت. با اینکه ملی‌پوشان در فرم ایده‌آل بودند، فاصله اردوها زیاد بود و جابجایی کادر فنی روی شرایط تیم تاثیر گذاشته بود. با این تعویق یک‌سال فرصت اضافه شده تا برای آماده شدن تلاش کنیم و رنکینگ خودمان را بالاتر بیاوربم و مدال ‌های خوشرنگ‌تری را بگیریم.

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری در خصوص نداشتن سرمربی، گفت: حسین توکلی 9 ماه به عنوان سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری کار کرد و خیلی علاقمند بود. وی سعی و تلاش کرد تا کمک کند و اطلاعات به دست آورد ولی زمان خیلی بدی به تیم اضافه شد. تیم‌مان در 4 سال اخیر برای کسب سهمیه تلاش می‌کرد ولی به یکباره کادرفنی تغییر کرد. یکسال قبل از پارالمپیک یک مقدار ریسک بزرگی بود که مربی با این تیمی که کار نکرده، مسئولیت کادر فنی را برعهده بگیرد. 

وی اضافه کرد: اگر چند سال قبل از پارالمپیک توکلی در تیم ملی حضور پیدا می کرد و با نفرات آشنا می‌شد، می‌توانست بیشتر کمک کند. متاسفانه نفهمیدیم این آمدن و رفتن برای چه بود. اگر مربی زمان مناسب تری بیاید، تیم نتیجه بهتری خواهد گرفت.

جعفری با اشاره به اینکه رواسی نباید کنار گذاشته می‌شد، افزود: ملی‌پوشان سالها با رواسی کار کردند و با نفرات آشنا بودند، منطقی بود در آن زمان حفظ می شدند و الان هم نمی‌دانیم تصمیم  انجمن جدید چه خواهد بود.

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان با اشاره به اینکه امیدوارم برای انتخاب سرمربی تیم ملی به رضازاده مشاورهای خوبی داده شود، اذعان کرد: حداقل با زمانی که تا بازیهای پارالمپیک در اختیار داریم باید بهترین استفاده را ببریم. رواسی تجربه 14 سال سابقه همکاری با این تیم ملی پاراوزنه‌برداری را دارد و با این تیم قهرمانی پارالمپیک، بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: در فرصت یکساله تا پارالمپیک اگر مربی جدید بیاید از فضای مسابقه، اردوی تمرینی و کنترل برنامه تمرینی شناخت پیدا کند، زمان از دست می رود و بهتر است رواسی که مهارت این را داشته و می‌تواند  5 و 6 مدال طلا از بازیها بگیرد، سکان هدایت تیم ملی را عهده‌دار باشد.

جعفری در خصوص پیوستن رشته‌های پارالمپیک به فدراسیون تخصصی‌شان، خاطرنشان کرد: اگر همه شرایط برای یکی شدن رشته ‌های پارالمپیک و فدراسیون مهیا باشد قطعا خیلی خوب است و کسی بدش نمی‌آید با همان فدراسیون تخصصی خودش کار کند. ولی حالا حالاها زیرساخت برای یکسان‌سازی فراهم نشده و ملی‌پوشان مایل هستند دوران ورزشی خود را  با همین فدراسیون جانبازان و معلولین پایان برسانند. باید تصمیم درست در زمان خوب گرفته شود، نه الان که یکسال به بازی‌های پارالمپیک مانده و زمان حساس این جابجایی است و امیدورام فعلا این اتفاق نیافتد تا همه شرایط مهیا شود.

 

منبع: فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است