راه‌اندازی کمیته مناسب‌سازی شهری در یزد

راه‌اندازی کمیته مناسب‌سازی شهری در یزد

7 خرداد 1399 رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی یزد از راه‌اندازی کمیته مناسب‌سازی شهری با عضویت دائمی سه نفر از اعضای شورا این شهر خبر داد.

«سپنتا نیکنام»، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته مناسب سازی شهری در یزد، اظهار کرد: این کمیته در راستای تدوام‌بخشی به فعالیت‌های گذشته این دوره شورا در زمینه معلولین ایجاد شده است.

وی ایجاد بستری مناسب برای حضور همیشگی و همچنین توجه مستمر به حقوق معلولین در شورای شهر را از جمله مهمترین اهداف راه‌اندازی کمیته مناسب‌سازی شهری دانست و افزود: پیش از این در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی یزد هر ماه یک ساعت از زمان کمیسیون به بررسی مسائل مربوط به حوزه معلولین اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر یزد، گفت: در حال حاضر رئیس کمیسیون فرهنگی، عمران، کمیسیون خدمات شهری و نماینده منتخب شهردار به عنوان اعضای کمیته مناسب سازی شهری در یزد به جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند.

نیکنام با بیان این‌که در این دوره مدیریت شهری طی احکامی جداگانه از سوی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، رئیس کمیسیون خدمات به عنوان رئیس و مشاور این کمیسیون(نجمه نادری) به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی شهری منصوب شدند، تصریح کرد: جامع‌نگری یکی از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌ریزی در کمیته مناسب‌سازی شهری یزد است.

این مسئول رفع معلولیت‌های شهری یکی از مهمترین رسالت‌های کمیته مناسب سازی شهری است، بیان کرد: همدلی و همراهی مستمر مدیران دستگاه‌های مختلف نقش مهمی در راه‌اندازی این کمیته و در نهایت مناسب سازی شهر یزد ایفا می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که بسیاری از مناسب‌سازی فضای شهری به واسطه نوع و جنس فعالیت‌های شهرداری عمرانی بوده و بیشتر متوجه معلولین جسمی حرکتی است، خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب سازی فضای عمومی برای معلولین مختلف نظیر ناشنوایان و روشندلان از جنس فرهنگی است و مشارکت تمام اقشار جامعه را می‌طلبد.

رئیس کمیته مناسب‌سازی شهری در پایان با اشاره به فراوانی فعالیت‌های این کمیته، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های مد نظر در کمیته مناسب‌سازی، جامع بوده و تمام معلولین شهر یزد را مد نظر خود قرار می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است