گیلان به قطب کاشت حلزون شمال کشور تبدیل می شود

گیلان به قطب کاشت حلزون شمال کشور تبدیل می شود

31 خرداد 1399 رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز جراحی کاشت حلزون در این استان، گفت: سالانه می توانیم به ۱۱۵ تا ۳۴۰ کودک شمال کشور شنوایی هدیه دهیم

ارسلان سالاری صبح پنجشنبه در مراسم آغاز نخستین عمل جراحی کاشت حلزون در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انجام این عمل جراحی، اظهار کرد: کاشت حلزون شنوایی اتفاق مهم و امتیازی خاص است که از سوی وزارت بهداشت به هر استانی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان دهمین استانی است که مرکز کاشت حلزون در آن راه اندازی شده است، افزود: از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون تنها ۱۳ دانشگاه موفق به کاشت حلزون شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مرکز کاشت حلزون استان گیلان چهاردهمین مرکز در کشور است که به این سطح علمی رسیده و می‌تواند کودکان ناشنوا و بزرگسالان اکنون قادر به شنیدن به هر دلیلی نیستند، درمان کند.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه سالانه شاهد تولد ۳۰ تا ۱۰۰ کودک ناشنوا در استان گیلان هستیم که برای درمان شنوایی به استان‌های دیگر سفر می‌کردند، گفت: با توجه به اینکه این تنها مرکز کاشت حلزون شنوایی شمال کشور است سالانه ۳۰۰ کودک را مورد جراحی قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: پیش بینی می‌شود تمام نوزادان گیلانی ناشنوا و همچنین کودکان استان‌های شمالی همچون اردبیل، زنجان، قزوین و غرب مازندران در رشت کاشت حلزون و خدمات توانبخشی به آنها ارائه شود.

وی تأکید کرد: راه اندازی این مرکز سبب شده تا بتوانیم سالانه به ۱۱۵ تا ۳۴۰ کودک شمال کشور شنوایی هدیه دهیم.

 

منبع: مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است