نابینایان شرایط بسیار خاصی دارند

نابینایان شرایط بسیار خاصی دارند

اردویی برای ملی‌پوشان در نظر نداریم

10 تیر 1399 رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: معلولین و نابینایان شرایط بسیار خاصی دارند و باید فضای ویژه‌ای را برای آن‌ها تدارک دید. چون آن‌ها با لامسه کار می‌کنند و برخوردشان با اجسام بیرونی زیاد است.

محمدرضا مظلومی، رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در رابطه با وضعیت آمادگی الهه قلی‌فلاح پارااسکی‌باز کشور گفت: قلی‌فلاح در گذشته اسکیت سوار بوده و بر همین اساس توانست وارد رشته اسکی شود، کمیته ملی پاراالمپیک برای او اردوهای متنوع و مختلفی برگزار کرد. قلی‌فلاح باتوجه به این که نابینای مطلق بود، خیلی خوب توانست کار خود را به نحو احسن انجام دهد. او به عنوان شجاع‌ترین ورزشکار پاراالمپیکی جهان دست پیدا کرد چون یک نابینا توانسته بود 10 کیلومتر با راهنما اسکی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا از او قدردانی و برای فراهم آوردن تجهیزات نیز کمک کردیم. در حال حاضر قلی‌فلاح تمرینات بدنسازی و اسکیت خود را انجام می‌دهد تا در صورت فراهم بودن شرایط، بتواند در اردوهای ملی حضور داشته باشد. باتوجه به این که او زیر نظر کمیته پاراالمپیک کار می‌کند، باید به رادوهای این کمیته بپیوندد.

مظلومی اظهار داشت: معلولین و نابینایان شرایط بسیار خاصی دارند و باید فضای ویژه‌ای را برای آن‌ها تدارک دید. چون آن‌ها با لامسه کار می‌کنند و برخوردشان با اجسام بیرونی زیاد است. یک دانشگاه در گیلان در حال آماده کردن دستورالعمل‌هایی مختص معلولین است تا آن‌ها را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دهیم و بتوانیم باتوجه به شرایط خودمان فعالیت کنیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان عنوان کرد: معلولین اصولا آسیب‌پذیرتر هستند و بدنشان مستعد بیماری است. باتوجه به این شرایط فعلا برنامه‌ای برای برگزاری اردو نداریم. در حال حاضر ملی‌پوشان از طریق فضای مجازی با مربیان خود در ارتباط هستند و تمرین می‌کنند و مسابقات شطرنج، آمادگی جسمانی و ... را برایشان به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم. حتی وقتی در منزل تمرین می‌کنند و برای ما ویدئو می‌فرستند، به عنوان تشویق جوایزی را به آن‌ها اهدا می‌کنیم.

 

منبع:  برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است