تابع: عجله‌ای برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی‌ها نداریم

تابع: عجله‌ای برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی‌ها نداریم

15 تیر 1399

سرپرست دبیری اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره زمان شروع اردوها در رشته‌های انفرادی گفت: تا زمانی که شرایط از نظر ویروس کرونا سلامتی ورزشکاران را تهدید کند، عجله‌ای برای برگزاری اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی نخواهیم داشت.

محمد تابع  اظهار کرد: با توجه به این که شرایط جسمانی افراد معلول با سالم فرق می‌کند و بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند در برگزاری اردوهای ورزشکاران معلول در رشته‌های انفرادی عجله زیادی نداریم و سعی می‌کنیم برای حفظ سلامتی ورزشکاران شرایط را سخت‌تر در نظر بگیریم و طبق پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش عمل کنیم.

وی گفت: فدراسیونهایی که ورزشکارانشان شانس کسب مدال طلا در بازیهای پارالمپیک توکیو را دارند، می‌توانند اسامی ورزشکاران و شهرهای سفیدی که امکان برگزاری اردو در آنها وجود دارد را به ما اعلام کنند تا در صورتی که شرایط برای برگزاری اردوها مهیا شود اقدامات لازم را انجام دهیم. البته چون ورزشکاران معلول نسبت به افراد سالم بیشتر در خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا قرار دارند چارچوب را سخت‌تر درنظر می‌گیریم تا مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک همچنین درباره زمان شروع تمرینات شهلا بهروزی راد در دریاچه آزادی خاطرنشان کرد: شهلا بهروزی راد قرار بود با همکاری فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک از امروز 15 تیر تمرینات خود را در دریاچه آزادی آغاز کند، حال اگر مشکلی بوجود نیاید وی از امروز یکشنبه تمرینات خود را آغاز خواهد کرد.

تابع در خصوص زمان شروع اردوها در رشته‌های تیمی و ورزشکاران شانس کسب مدال نقره و برنز، گفت: بر اساس مصوبه ستاد عالی بازیهای پارالمپیک توکیو رشته‌های تیمی و ورزشکارانی که شانس کسب مدال نقره و برنز دارند از شش ماهه دوم سال اردوهای آنها در صورتی که ستاد عالی مقابله با کرونای وزارت ورزش مجوز بدهد، برگزار خواهد شد. در رشته‌های تیمی چون تماس دست با زمین زیاد است ما باید احتیاط بیشتری به خرج دهیم تا سلامتی ورشکاران به خطر نیفتد.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پایان از پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران شانس کسب مدال طلا خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد عالی بازیهای پارالمپیک توکیو تمام ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا در توکیو را دارند کمک هزینه 3 ماه اول سال توسط کمیته ملی پارالمپیک برای آنها واریز شد.

 

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است