هیچ برنامه‌ای برای اسکی‌بازان معلول تا پایان ۲۰۲۰ وجود ندارد

هیچ برنامه‌ای برای اسکی‌بازان معلول تا پایان ۲۰۲۰ وجود ندارد

18 تیر 1399

رئیس انجمن اسکی معلولان گفت: تا پایان ۲۰۲۰ کلیه مسابقات پاراسکی از سوی IPC لغو شد و هنوز هیچ برنامه جدیدی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارائه نشده است.

عیسی ساوه شمشکی درباره وضعیت تمرینات ورزشکاران پاراسکی اظهار کرد: اسکی‌بازان معلول تا اواسط خرداد که توچال مملو از برف بود تمرینات اسکی خود را به طور مرتب انجام می‌دادند اما از اول تیر به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین نبود برف تمرینات خود را به صورت انفرادی زیر نظر مربیان تیم ملی پیگیری می‌کنند. تلاش بر این است تا با ارائه تمرینات و تحت پوشش قرار دادن اسکی‌بازان معلول مانع تضعیف روحیه آن‌ها در منزل شویم.

وی با بیان اینکه کلیه مسابقات بین‌المللی پاراسکی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک تا پایان ۲۰۲۰ لغو شده است، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اسکی‌بازان معلول تا پایان ۲۰۲۰ وجود ندارد و حتی کمیته بین‌المللی پارالمپیک تقویم ورزشی جدید خود را که هر ساله در تابستان ارائه می‌داد به تعویق انداخته است و فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورزشکاران پاراسکی وجود ندارد تا ببینیم وضعیت این بیماری چگونه خواهد شد.

شمشکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه امسال قرار بود مسابقات کسب سهمیه برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ برگزار شود، آیا مسابقات امسال برپا می‌شود یا خیر، گفت: برگزاری مسابقات کسب سهمیه در دی‌ماه سال ۲۰۲۱ است و باید دید شرایط از نظر بیماری کرونا در زمستان چگونه خواهد شد و آیا کمیته بین‌المللی پارالمپیک اجازه برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک زمستانی را خواهد داد یا خیر. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و ما برنامه جدیدی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک دریافت نکرده‌ایم. در حال حاضر تمام برنامه‌ها تحت پوشش این بیماری قرار دارد و ما تمام برنامه‌های خود را متوقف کرده‌ایم تا ببینیم آیا در نیمه دوم سال امکان برگزاری رویدادی وجود دارد یا خیر.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما منتظر ارائه برنامه‌های جدید کمیته بین‌المللی پارالمپیک هستیم تا براساس این برنامه‌ها برای ورزشکاران خود برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم. فعلا برنامه خاصی برای ورزشکاران نداریم و آن‌ها زیر نظر مربیان خود تمرینات آمادگی بدنی را در منزل و یا با انجام کوهنوردی و پیاده‌روی انجام می‌دهند تا آمادگی خود را از دست ندهند. سعی بر این است تا بتوانیم در سه رشته صحرانوردی، اسنوبورد و آلپاین ورزشکاران خود را تحت نظر داشته باشیم تا برای مسابقات آینده مشکلی از نظر آماده‌سازی آن‌ها نداشته باشیم به هر شکل وضعیت فعلا مشخص نیست و باید ببینیم در نیمه دوم سال آیا کمیته بین‌المللی پارالمپیک با توجه به وضعیت بیماری کرونا اجازه فعالیت به ورزشکاران پاراسکی را خواهد داد یا خیر.

 

منبع:   ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است