شهرداری ها برای تفریح افراد دارای معلولیت برنامه ریزی کنند

شهرداری ها برای تفریح افراد دارای معلولیت برنامه ریزی کنند

14 تیر 1399

-مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس گفت: یکی از نیازهای سالمندان و افراد دارای معلولیت دسترسی به امکانات ورزشی و تفریحی است که شهرداری ها باید برای آن برنامه ریزی کنند.

 محمد اسماعیل شیخ قرایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گرگان اظهارکرد: یکی از نیازهای اساسی سالمندان و افراد دارای معلولیت دسترسی به امکانات ورزشی و تفریحی مناسب شهری است که شهرداری ها باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

شیخ قرایی با اشاره به تجربیات انجمن پارس در همکاری با شهرداری تهران گفت: این آمادگی را داریم که تجربیات خود در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی و گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت و همچنین مناسب سازی و دسترس‌پذیری فضاهای شهری را در اختیار شهرداری گرگان و سایر شهرداری های کشور قرار دهیم.

مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس در زمینه مناسب سازی محیطی شهر گرگان، افزود: افتتاح نخستین خانه ورزش و تفریحات سالم شهر گرگان که برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است نمونه‌ای از یک کار نیک است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

در این جلسه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گرگان ضمن اشاره به جمعیت رو به افزایش سالمندان، گفت: سالمندان، افراد دارای معلولیت، جانبازان، کودکان، بانوان باردار و حامل کالسکه، مصدومان موقت و بیماران خاص جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهند که شهرداری ها موظف به برنامه‌ریزی برای حضور ایمن و همراه با حفظ کرامت و شأن انسانی آن‌ها در محیط‌های شهری هستند.

ناصر گرزین با بیان برخی از اقدامات شهرداری گرگان در این زمینه، افزود: بسیاری از توانمندی‌های این افراد به دلیل عدم مناسب سازی محیط های شهری اجازه بروز و ظهور نمی یابد و ما در شورای شهر گرگان تلاش داریم تا با مناسب سازی محیط و وسایل حمل و نقل عمومی، زمینه بهره‌مندی بیشتر این گروه‌ها از امکانات شهر را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: حضور ملی پوشان پارالمپیکی تنیس روی میز و مدیران انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس در شورای شهر گرگان با موضوع هم‌اندیشی و تبادل تجربیات در خصوص برنامه‌های ورزشی، تفریحی و اوقات فراغت افراد دارای معلولیت و نقش شهرداری‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این انتقال تجربیات ادامه‌دار باشد.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است