والیبال و والیبال نشسته ظرفیت زیادی برای همکاری دارند

والیبال و والیبال نشسته ظرفیت زیادی برای همکاری دارند

22 تیر 1399

دبیرکل سازمان والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه گفت: والیبال و والیبال نشسته ظرفیت زیادی برای همکاری دارند.

به نقل از فدراسیون والیبال، هادی رضایی درباره زمینه‌های همکاری دو رشته المپیکی و پارالمپیکی والیبال و والیبال نشسته گفت: ابتدا باید یادآور شوم که کمیته‌های بین‌المللی المپیک (IOC) و پارالمپیک (IPC) نیز تفاهمنامه و همکاری زیادی برای رشد و توسعه فعالیت خود دارند.

وی به تفاهمنامه همکاری فدراسیون جهانی والیبال با سازمان جهانی والیبال نشسته اشاره کرد و افزود: با توجه به این که محمدرضا داورزنی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا و رئیس کنفدراسیون آسیای مرکزی است، از ایشان درخواست کردم که برای افزایش همکاری و انعقاد تفاهمنامه بین کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) و سازمان والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه کمک کنند.

دبیرکل سازمان والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه درباره اهداف پیش روی والیبال نشسته در افزایش همکاری‌ها با والیبال، تصریح کرد: والیبال نشسته ظرفیت زیادی برای همکاری دارد و اهداف مشترکی نیز برای توسعه روابط فی‌مابین وجود دارد. به عنوان مثال مربیان والیبال نشسته از نظر فنی با مربیان والیبال سالنی تفاوتی ندارند و همکاری بین آن‌ها می‌تواند برای رشد و توسعه هر دو رشته مفید باشد.

رضایی به اهداف بلندمدت والیبال نشسته در جهان اشاره کرد و گفت: ورزش والیبال یک خانواده بزرگ شامل نشسته، سالنی و ساحلی است. استفاده از پتانسیل کشورها برای حمایت از والیبال نشسته ساحلی و حضور این رشته ورزشی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ از جمله اهداف بلندمدت والیبال نشسته است. در حال حاضر مسابقات قهرمانی جهان این رشته نیز برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که والیبال ساحلی معلولان به چه صورتی برگزار می‌شود؟ گفت: مسابقات والیبال ساحلی معلولان کلاس‌بندی و قوانین متخصص خود را دارد ولی از نظر ابعاد زمین و ارتفاع تور، همانند والیبال ساحلی افراد سالم است و بازیکنان نیز به صورت ایستاده مسابقه می‌دهند. در مسابقات والیبال ساحلی معلولان، هر تیم دارای سه بازیکن در زمین مسابقه است.

دبیرکل سازمان والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه در پایان گفت: والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و بوچیا، زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک فعالیت می‌کنند دارای تشکیلات مستقل جهانی و آسیایی هستند و از حامیان مالی مستقل نیز بهره می‌برند.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است