بلاتکلیفی کشتی‌گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه

بلاتکلیفی کشتی‌گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه

22 تیر 1399

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد وضعیت این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه گفت: با توجه به شیوع موج دوم کرونا بعید می‌دانم مسابقات جهانی کشتی فرنگی ناشنوایان آبان‌ماه در ترکیه برگزار شود.

ناصر نوربخش  اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی کشتی فرنگی ناشنوایان قرار بود خردادماه در ترکیه برگزار شود به دلیل شیوع موج کرونا این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی به تعویق افتاد و حالا قرار است آبان‌ماه برگزار شود. البته با توجه به شیوع موج دوم کرونا بعید می‌دانم این مسابقات در تاریخ اعلام شده برگزار شود. ما منتظر اطلاع رسانی از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا ببینیم آیا این مسابقات برگزار می‌شود یا برای بار دوم به زمان دیگری موکول می‌شود.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ اطلاعی از وضعیت کشتی‌گیران فرنگی ناشنوا ندارم و هر کدام از کشتی‌گیران به صورت متفرقه تمیرنات خود را پیگیری می‌کنند. البته در شرایط فعلی که سالن‌ها تعطیل است و ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت در رشته‌های پربرخورد همچون کشتی را نمی‌دهد شرایط خوبی برای این رشته وجود ندارد و کشتی‌گیران سعی می‌کنند تنها با انجام تمرینات انفرادی آمادگی بدنی خود را حفظ کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرهنگی ناشنوایان اظهار کرد: زمانی که اردویی برگزار نمی‌شود و تمریناتی به صورت منظم و مرتب وجود ندارد قطعا انجام تمرینات انفرادی کارساز نیست و روند مناسبی برای آماده‌سازی کشتی‌گیر نیست. کشتی‌گیر زمانی می‌تواند آمادگی بدنی خود را حفظ کند که حریف تمرینی داشته باشد. در حال حاضر که اجازه تمرین ندارم قطعا تمرینات نیز با این روند برای آمادگی کشتی‌گیر مناسب نیست.

نوربخش خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی هنوز معلوم نیست که المپیک برگزار شود یا خیر. ما نمی‌توانیم الان بگوییم که مسابقات جهانی ناشنوایان برگزار می‌شود یا به زمان دیگری موکول خواهد شد. در حال حاضر بستر مناسبی برای کشتی‌گیران ناشنوا وجود ندارد و کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در پایان افزود: کشتی‌گیران ناشنوا همانند کشتی‌گیران سالم از تمرینات منظمی برخوردار نیستند و هر زمانی که مسابقه‌ای وجود داشته باشد اردویی برگزار می‌شود و تازه تمرینات آن‌ها آغاز می‌شود. در حال حاضر تنها سه کشور روسیه، ‌ترکیه و ایران در کشتی فرنگی ناشنوایان فعال هستند و سایر کشورها سرمایه‌گذاری زیادی در بخش کشتی ناشنوایان انجام نمی‌دهند. واقعا شرایط مناسبی برای کشتی حاکم نیست و هنوز هیچ چیزی مشخص نیست که آیا سالن‌های آماده‌سازی برای تمرینات کشتی‌گیران باز خواهد شد یا نه و چه زمانی اجازه برپایی اردوها را خواهیم داشت. آیا با این شرایط می‌توان به مسابقات جهانی نیز فکر کرد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است