فروش پارو برای ادامه تمرین در آزادی

فروش پارو برای ادامه تمرین در آزادی

جاهد: گاهی در روز یک وعده غذا می‌خورم!

27 تیر 1399

عضو تیم ملی قایقرانی معلولان در رشته پاراکانو گفت: برای تداوم تمرینات حرفه ای خود در دریاچه آزادی مجبور شدم پاروی خود را زیر یک میلیون تومان بفروشم تا هزینه هایم را پرداخت کنم.

اسلام جاهد ، اظهار کرد: از زمانی که تمرینات خود را در دریاچه آزادی آغاز کردم به دلیل این که هنوز اردوها رسمیت پیدا نکرده، متاسفانه از نظر ایاب و ذهاب، تغذیه و اسکان نه مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان بودم و نه فدراسیون قایقرانی. مجبورم در شرایطی که نه حقوق دارم و نه تحت پوشش بیمه هستم فعالیت های حرفه ای خود را انجام دهم تا از حریفانم عقب نیفتم.

وی گفت: پیش از شروع کرونا فدراسیون قایقرانی ماهی ۵۰۰ هزار تومان به ما حقوق می داد که متاسفانه از زمان شیوع این بیماری این مبلغ قطع شد و به ما اعلام کردند که چون اردویی وجود ندارد حقوق نیز تعلق نمی گیرد.

عضو تیم ملی قایقرانی در رشته پاراکانو افزود: واقعا شرایط سختی را تحمل می کنم و با وجود این که در روز ۲ بار تمرینات استقامتی و یک جلسه بدنسازی انجام می دهم به دلیل بالا بودن هزینه ها در روز به جای سه وعده غذا، دو وعده غذا می خورم و حتی در بعضی مواقع به یک وعده نیز می رسد.

جاهد گفت: در حال حاضر که تمرینات استقامتی انجام می دهم و مسافت و زمان تمرینات زیاده شده باید از تغذیه درست و مکمل استفاده کنم که متاسفانه چون تحت حمایت نیستم، همه اینها به فراموشی سپرده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تمرینات را غیرمتمرکز و در بندرعباس پیگیری نمی کنید، خاطرنشان کرد: برای انجام تمرینات حرفه ای، بندرعباس از نظر  شرایط آب و هوایی پیست مناسبی برای تمرینات ندارد و من نمی توانم در خانه منتظر بمانم تا ببینیم چه زمانی اردوها تشکیل می شود.

جاهد افزود: چون هیچ درآمدی ندارم، برای تامین هزینه هایم مجبور شدم یکی از پاروهای زاپاس خود را به مبلغ زیر یک میلیون تومان بفروشم تا مشکلی برای ادامه تمرینات حرفه ای خود در دریاچه آزادی از نظر تغذیه و ایاب و ذهاب نداشته باشم. البته هیات جانبازان و معلولان استان هرمزگان در حد توانشان کمک می کند اما اصلا جوابگوی هزینه های روزمره نیست، با وجود این که هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان هرمزگان با ارگانهای مختلف برای حمایت بیشتر از من چندین بار رایزنی کرده، اما تا به امروز نتیجه بخش نبوده است.

عضو تیم ملی قایقرانی پیرامون این پرسش که چقدر پروتکل های بهداشتی در دریاچه آزادی رعایت می شود، تصریح کرد: چون تمام قایقرانان قایق و پاروی شخصی دارند و در فاصله ۳ تا ۴ متری از یکدیگر پارو می زنند، پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت می شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، حتی سالن های بدنسازی نیز به گونه ای است که قبل از استفاده تمام وسایل را ضدعفونی می کنیم، بنابراین هیچ خطری ورزشکار را از نظر بیماری تهدید نمی کند.

جاهد در پایان یکی از اهداف خود را حضور پرقدرت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو عنوان کرد و گفت: اردیبهشت سال آینده آخرین مسابقه کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در مجارستان برگزار خواهد شد که سعی دارم در صورت برگزاری این مسابقات حضور قدرتمندی داشته باشم و سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کنم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است