تابع: تمام ورزشکاران پارالمپیک تحت حمایت هستند

تابع: تمام ورزشکاران پارالمپیک تحت حمایت هستند

وقفه در پرداخت ها به دلیل شرایط کرونا است

28 تیر 1399

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: تمام ورزشکاران پارالمپیکی شانس مدال طلا براساس گزارش فدراسیون‌ها مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک هستند و اگر وقفه‌ای در پرداخت حقوق آنها صورت بگیرد به خاطر شرایط کرونایی است.

محمد تابع، گفت: ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو طبق مصوباتی که برای حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی تدوین کرده است ورزشکاران مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک هستند و ما تلاش می‌کنیم در شرایط فعلی که درگیر بیماری کرونا هستیم از ورزشکاران پارالمپیکی به ویژه آنهایی که شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک را دارند حمایت ویژه‌ای داشته باشیم و اگر وقفه‌ای در پرداخت حقوق آنها صورت می‌گیرد به خاطر شرایط کرونایی است که باید ورزشکاران این شرایط را درک کنند.

وی درباره‌ی زمان شروع اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی تصریح کرد: ورزشکاران معلول چون شرایط ویژه‌تری نسبت به افراد سالم دارند و احتمال مبتلا شدن آنها به بیماری کرونا بیشتر است، ما سعی می‌کنیم شرایط را برای آنها سخت‌تر در نظر بگیریم تا مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نشود. ما در شهرهایی که احتمال می‌دهیم مشکلی از نظر بیماری کرونا ندارد به عنوان شهر سفید محسوب می‌شود اردوهای غیرمتمرکز برای ورزشکاران پارالمپیکی برپا کنیم و آنها تحت حمایت قرار دهیم همان‌طور که برای برخی از رشته‌ها این اردوها برپا شده و سایر ورزشکاران که امکان حضور در اردوهای غیرمتمرکز را ندارند تمرینات آنها در منزل توسط مربیان تیم‌های ملی پیگیری می‌شود تا از نظر بدنی دچار افت نشوند.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: ما طبق گزارشاتی که کادر فنی و فدراسیون درباره‌ عملکرد ورزشکاران به ما ارائه می‌دهند آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم و این طور نیست که ورزشکاران ما مورد فراموشی قرار گرفته‌اند به هر صورت ما در مرحله‌ی اول بعد از گزارشاتی که فدراسیون‌ها درباره ورزشکاران پارالمپیکی به ما ارائه می‌کنند حمایت خود را از ورزشکاران چه از لحاظ امکانات، چه از نظر حقوقی انجام می‌دهیم و ورزشکاران پارالمپیکی خود را به طور مرتب رصد می‌کنیم.

وی درباره انتقاد از یکی از ملی‌پوشان وزنه‌برداری در خصوص عدم حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و نبود امکانات برای انجام تمرینات، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید ما در شرایط تحریم قرار داریم و تهیه میز پرس برای وزنه‌برداران در ایران وجود ندارد. ما اقدامات لازم برای تهیه امکانات ملی‌پوشان وزنه‌برداری در ایران انجام دادیم و سعی داریم هرچه سریع‌تر شرایطی را برای ملی‌پوشان وزنه‌بردار فراهم کنیم تا بدون دغدغه در منزل بتوانند تمرینات خود را انجام دهند. به هر صورت کمیته ملی پارالمپیک تلاش می‌کند حمایت همه‌جانبه خود را از ملی پوشان پارالمپیکی به ویژه آنهایی که شانس کسب مدال طلا را دارند، داشته باشند حتی سعی کردیم حقوق ملی پوشان طلایی را در شش ماه اول پرداخت کنیم تا کمتر دغدغه از نظر حقوق و مزایا داشته باشند. البته اگر وقفه‌ای در پرداخت حقوق آنها صورت می‌گیرد به خاطر شرایطی است که در آن قرار داریم.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: برای ملی پوشان نقره و برنز نیز در شش ماهه دوم حقوق آنها پرداخت خواهد شد و مشکلی دراین زمینه ندارند.

تابع همچنین درباره علت غیبت هادی رضایی – سرپرست کاروان بازی‌های پارالمپیک توکیو – در جلسه ستاد بازی‌ها اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته ستاد نه تنها هادی رضایی بلکه نفرات دیگری به دلیل بحرانی بودن کشور از نظر ویروس کرونا حضور نداشتند و ما اجباری برای حضور همه در جلسه ستاد نداریم، بنابراین هیچ اختلافی بین هادی رضایی و کمیته پارالمپیک وجود ندارد و وی در حال حاضر سرمربی تیم ملی والیبال نشسته و سرپرست کاروان بازی‌های پارالمپیک توکیو است. من حتی طی تماسی که با او دارم سعی می‌کنم به عنوان سرپرست دبیر اجرایی از او به عنوان خبره ورزشی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنم. ضمن این‌که سعی داریم بعد از این جلسات را همانند کمیته ملی المپیک به صورت مجازی برگزار کنیم تا مشکلی برای حضور اعضا در جلسات ستاد بازی‌ها پیش نیاید.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد و ما سعی می‌کنیم براساس گزارشی که از فدراسیون و کادر فنی دریافت می‌کنیم عملکرد ورزشکاران پارالمپیکی را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم، بنابراین در شرایط کنونی اصراری به برگزاری اردوهای پارالمپیکی تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است