بیش از ۹۰درصد علت بروز معلولیت‌های ذهنی مادرزادی است

بیش از ۹۰درصد علت بروز معلولیت‌های ذهنی مادرزادی است

800 هزار نفر در کشور دچار معلولیت ذهنی هستند

30 تیر 1399 مصطفی سراج به بررسی وضعیت معلولان ذهنی و حرکتی تحت پوشش بهزیستی پرداخت.

مصطفی سراج، مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روز کم توانان ذهنی گفت: افراد دارای معلولیت ذهنی در زمینه هوشی و رشدی دارای اختلال هستند. اختلالی که در دوره رشد آغاز و کمبودهای هوشی و عملکرد انطباقی را در زمینه های مفهومی، اجتماعی و عملی به دنبال دارد.

 او تاکید کرد: این افراد در کارکردهای هوشی مانند استدلال، حل مسئله، برنامه‌ریزی، تفکر انتزاعی، قضاوت، یادگیری تحصیلی و ... دچار مشکل می شوند. 

به گفته او افراد داری معلولیت ذهنی به علت کمبود در عملکرد انطباقی، در یک یا چند فعالیت روزمره مانند ارتباط، مشارکت اجتماعی و زندگی مستقل در محیط های متعدد از جمله خانه، مدرسه، محل کار و جامعه و ... نمی توانند عملکرد لازم را داشته باشند و اگر اقدامات و حمایت‌های مناسب انجام نشود آنها نمی توانند از یک زندگی به نسبت مستقل برخوردار شوند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: بر اساس مستندات علمی و تجارب حاصله درصورتی که برای افراد دارای ناتوانی هوشی رشدی اقدامات مناسب توانبخشی انجام شود، بی‌شک می‌توانند در جامعه فعالیت کرده و مشارکت داشته باشند .

 

منبع: برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است