خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان ارائه می‌شود

خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان ارائه می‌شود

30 تیر 1399 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه واجد شرایط استان ارائه می شود.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارکرد: ارائه خدمات حمایتی به یک‌هزار 382 دانش‌آموز با نیاز‌ ویژه در دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم در مدارس مستقل و ضمیمه شهری وروستایی با نیازهای ویژه و حدود 529 دانش‌آموز تلفیقی – فراگیر دارای آسیب بینایی، شنوایی و معلول جسمی حرکتی در مدارس عادی(پذیرا) آغاز شد.

طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی،  توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامه‌های بهداشتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود

وی گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی،  توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامه‌های بهداشتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای دستیابی به زندگی مطلوب و ایجاد امنیت روانی والدین آنان در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

وی با اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: واحد تشخیص، توانبخشی و بهداشت این اداره مدارک پزشکی دانش‌آموزان واجد شرایط را از پنجم مردادماه جاری از طریق سامانه بهداشتی تحویل و برای تأیید نهایی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارسال خواهد کرد.

این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر قطعات کاشت حلزون، تعویض پردازشگر کاشت حلزون، عینک، کمک آموزشی بینایی، .. برای دانش‌آموزان استثنایی واجد شرایط است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر قطعات کاشت حلزون، تعویض پردازشگر کاشت حلزون، عینک، کمک آموزشی بینایی، پروتز واورتز، اندام مصنوعی، ویلچر، کفش و کفی طبی، واکر و عصای سفید، دندانپزشکی و سمعک  برای دانش‌آموزان استثنایی واجد شرایط است که خانواده‌های آنان بضاعت مالی کافی در تأمین هزینه‌های درمان و دارویی ندارند.

رنجبری اضافه کرد: در این برنامه اولیای دانش‌آموزان پس از انجام مراحل درمانی فرزندانشان مدارک را به مدیر مدرسه ارائه می‌دهند تا از طریق سامانه بهداشتی http://bpi.barakatel.ir/behdasht/home به اداره آموزش و پرورش استثنایی ارسال نمایند.

وی عنوان کرد: این مدارک پس از تأیید در کارگروه اجرایی جهت تأیید نهایی و پرداخت به سازمان استثنایی کشور ارسال خواهد شد تا مبلغ هزینه شده به حساب دانش آموز واریز شود.

وی با بیان اینکه برای استفاده از خدمات ذکر شده داشتن بیمه پایه الزامی است، افزود: تمامی هزینه‌های درمانی در صورتی قابل پرداخت است که معالجه در بیمارستان یا مراکز دولتی از اول فروردین ماه 99 انجام گرفته باشد.

رنجبر خاطرنشان کرد: درسال تحصیلی گذشته در برنامه خدمات درمانی و توانبخشی 128 پرونده حمایتی تأیید و برای 91 دانش‌آموز با نیاز ویژه هزینه‌ای بالغ بر69 میلیون تومان اختصاص داده شد.

 

منبع:  برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است