ذاکری: در انتظار تحقق بزرگترین آرزوی ورزشی‌ام هستم

ذاکری: در انتظار تحقق بزرگترین آرزوی ورزشی‌ام هستم

بسکتبال با ویلچر روحیه‌ام را زنده نگه داشت

7 مرداد 1399 ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر گفت: پارالمپیک بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی‌ام است که امیدوارم با حضور در توکیو رنگ حقیقت بگیرد.

دانیال ذاکری در خصوص ورود به ورزش جانبازان و معلولین اظهار داشت: خانواده‌ای ورزشی متولد شدم و با حمایت آنها و علی نادری قهرمان پارا دوومیدانی توانستم به دنیا ورزش افراد دارای معلولیت ورود پیدا کنم و از سال ۱۳۸۱ فعالیتم را در بسکتبال با ویلچر آغاز نمایم و با حضور در تیم مخابرات اصفهان عنوان قهرمانی لیگ را تجربه کنم. از همان ابتدا با جدیت تمریناتم را پیگیری کردم تا آنکه به تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان و سپس بزرگسالان دعوت شدم اما پیش از اعزام به پارالمپیک پکن، بر اساس نظر کادر فنی از لیست تیم ملی خط خوردم. در ابتدا از این اتفاق ناراحت شدم اما با پیشنهاد نادری به سمت پارا دوومیدانی رفتم و توانستم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۹ سوئیس در ماده پرتاب دیسک مدال برنز را بدست آورم.

ذاکری افزود: مسیر ورزشی‌ام نوسان زیادی داشت اما این سختی ها ناامیدم نکرد و مجدد با بازگشت به بسکتبال با ویلچر روحیه و انگیزه‌ام را بدست آوردم و از سال ۲۰۱۴ تاکنون به صورت مقطعی در تیم ملی حضور داشتم. نباید با یک شکست میدان را خالی کرد بلکه باید با تلاش و پشتکار سعی کنیم آرزوهایی که داریم را در زندگی به حقیقت برسانیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته ورزشی که به آن علاقه داشته باشید بسیار مهم است، تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت، علاقه حرف اول را می‌زند. من به دلیل اینکه بسکتبال با ویلچر را دوست دارم در زمان تمرین یا بازی، خیلی از سختی‌ها را فراموش می‌کنم پس اگر کسی می خواهد در ورزش به جایگاهی برسد، باید به آن رشته علاقه‌مند باشد تا در کنار پشتکار و حمایت خانواده بتواند موفقیت را تجربه کند.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر در مورد کسب عناوین مختلفش و اهدافش، گفت: سال گذشته در رقابت‌های AOZ تایلند همراه با تیم ملی توانستم مدال برنز و سهمیه بازی‌های توکیو را بدست آورم و اکنون در انتظار بزرگترین آرزوی ورزشی‌ام یعنی حضور در پارالمپیک هستم. بر اساس هدف‌گذاری و برنامه ریزی که در زندگی‌ام داشتم می‌خواهم تا پارالمپیک پاریس فعالیت ورزشی‌ام را ادامه دهم اما امیدوارم در توکیو به هدفم برسم و نیازی نباشد تا پاریس ۲۰۲۴ صبر کنم.

ذاکری با اشاره به اینکه در طول سال‌های ورزشم، احمد دغاغله ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر الگویم بود، تاکید کرد: با احمد دغاغله در تیم مخابرات اصفهان با او هم تیمی بودم و من در بحث اخلاق، رفتار و مسائل فنی از او خیلی آموختم.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر که با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین مصاحبه می کرد، خاطرنشان کرد: ورزش باعث پیشرفت من شد و موفقیت در این عرصه حس متفاوتی با دیگر فعالیت‌ها دارد و اگر به گذشته برگردم باز هم وارد دنیای ورزش خواهم شد.

 

منبع:   فارس

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است