تغذیه مناسب برای پیشگیری از یک بیماری چشمی

تغذیه مناسب برای پیشگیری از یک بیماری چشمی

11 مرداد 1399

پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامت چشم ها در دوران میانسالی لازم است رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات پایین مصرف شود.

بیشتر افراد با افزایش سن دچار عارضه گلوکوم (آب سیاه) می شوند اما به گفته متخصصان تغییر در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

نتایج یک آزمایش جدید نشان می دهد که رعایت رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات پایین می تواند از سلامت چشم ها در برابر این عارضه محافظت کند.

در این بررسی محققان به مطالعه روی سوابق پزشکی ۱۸۵ هزار نفر فرد ۴۰ تا ۷۵ پرداختند که در فاصله سالهای ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۷ در سه تحقیق انجام گرفته در آمریکا شرکت داشته اند. در این دوره زمانی شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی و سلامت خود ارائه کردند.

بررسیها نشان داد رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدرات و حاوی مقادیر بالایی از چربی و پروتئین گیاهی با کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری گلوکوم زاویه باز اولیه همراه است.

گلوکوم عامل اصلی نابینایی در آمریکاست و گلوکوم زاویه باز اولیه، شایع ترین نوع گلوکوم است. به طور معمول بیماران تا زمان پیشرفت بیماری علائمی از آن ندارند و اغلب دید محیطی خود را از دست می دهند.  

به گفته محققان آمریکایی رژیم کم کربوهیدرات و حاوی میزان بالایی از چربی و پروتئین باعث ایجاد متابولیتهای مناسب برای سر عصب نوری غنی از میتوکندری می شود که محل آسیب ناشی از بیماری گلوکوم زاویه باز اولیه است.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان همچنین تاکید کردند: با این حال در صورت ابتلا به بیماری گلوکوم، رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدرات از پیشرفت این عارضه پیشگیری نمی کند اما می تواند از بروز این بیماری در افراد پرخطر جلوگیری کند.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است