بانوان جودوکار ناشنوا در انتظار تایید حجاب از سوی فدراسیون جهانی

بانوان جودوکار ناشنوا در انتظار تایید حجاب از سوی فدراسیون جهانی

13 مرداد 1399

نایب رئیس بانوان انجمن جودوی ناشنوایان گفت: برای حضور بانوان جودوکار ناشنوا در مسابقات جهانی منتظر تاییدیه حجاب از سوی فدراسیون جهانی هستیم که هنوز پاسخ مثبتی دریافت نکرده ایم.

نرگس موسوی ، اظهار کرد: سال گذشته بعد از شناسایی تیم جودوی ناشنوایان سعی داشتیم با برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی نفرات برتر را شناسایی و تیم ملی جودوی ناشنوایان را برای اولین بار تشکیل دهیم که به خاطر کرونا امکان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فراهم نشد. البته ما ۱۲ جودوکار را که قبلا در تیم افراد سالم تمرین می کردند شناسایی کردیم و قرار بود از این تعداد بهترین ها را به مسابقات جهانی فرانسه اعزام کنیم.

وی گفت: برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه یکی از مشکلاتی که برای بانوان جودوکار ناشنوا وجود داشت تایید حجاب آنها از سوی فدراسیون جهانی بود تا برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کنیم. این مسابقات که قرار بود در فرانسه برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و تا پایان ۲۰۲۰ تورنمنتی وجود ندارد که بانوان جودوکار ناشنوا در آن حضور داشته باشند. ضمن اینکه ما برای حضور در این مسابقات منتظر تاییدیه حجاب از سوی فدراسیون جهانی بودیم که تا این لحظه هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

موسوی افزود: امسال تصمیم داریم در صورتی که شرایط از نظر ویروس کرونا به حالت عادی برگردد در تمام استان ها استعدادیابی انجام دهیم که البته این امر بستگی به آن دارد که کمیته استعدادیابی فدراسیون اجازه چنین کاری را به ما بدهد. هنوز ما نتوانسته ایم نامه ای از کمیته استعدادیابی فدراسیون برای انجام این کار دریافت کنیم.

نایب رئیس بانوان جودوی ناشنوایان خاطرنشان کرد: با لغو مسابقات جهانی فرانسه هدفگذاری بعدی ما المپیک ناشنوایان است که در سال ۲۰۲۱ به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد. اگر ما بتوانیم مجوز حجاب را از سوی فدراسیون جهانی دریافت کنیم به طور یقین در این مسابقات شرکت خواهیم کرد. بنابراین سعی داریم در صورتی که شرایط به حالت عادی برگشت زودتر تیم ملی جودوی بانوان را تشکیل دهیم و برنامه ریزی خود را نهایی کنیم.

وی در پایان افزود: در حال حاضر دغدغه ما حجاب است. اگر این مساله حل شود برنامه های زیادی برای تشکیل یک تیم خوب برای جودوی ناشنوایان داریم تا بتوانیم در آینده بانوان جودوکار ناشنوا را در سطح آسیا و جهان مطرح کنیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است