رضایی: به کسب ۲۰ سهمیه در پارادوومیدانی امید داریم

رضایی: به کسب ۲۰ سهمیه در پارادوومیدانی امید داریم

18 مرداد 1399

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی گفت: اگر بازی های پارالمپیک توکیو برگزار شود, امید به کسب ۲۰ سهمیه داریم.

بهمن رضایی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی پارادوومیدانی اظهار کرد: با توجه به اینکه از اسفند ماه اردوها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، سعی داریم در صورتیکه ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را بدهد اواخر شهریور مسابقات دوو میدانی قهرمانی کشور را برگزار کنیم تا نفرات برتر را به تیم ملی دعوت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در تمام استان ها مسابقات انتخابی در حال برگزاری است تا پس از اینکه در هر استان نفرات برتر شناسایی شدند، این نفرات در شهریور در قهرمانی کشور حضور پیدا کنند تا با انجام رکوردگیری نهایی تیم ملی دوومیدانی را مشخص کنیم. البته هنوز با توجه به وضعیت کرونا هیچ چیزی مشخص نیست و باید ببینیم تا ماه آینده شرایط چگونه خواهد بود و آیا امکان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور وجود دارد یا خیر؟

وی درباره وضعیت دوومیدانی کاران پارالمپیکی گفت: در حال حاضر ۱۲ سهمیه (۹ سهمیه در بخش معلولان و سه سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان) برای پارالمپیک توکیو کسب کرده ایم که از این نفرات تنها حامد امیری شانس کسب مدال طلا در توکیو را دارد و تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد. سایر دوومیدانی کاران در منزل و زیر نظر مربیان تیم ملی به تمرینات بدنسازی می پردازند و آنها را تحت نظر داریم.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی افزود: ما منتظر هستیم تا ببینیم در نیمه دوم سال ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اردوهای پارالمپیکی را خواهد داد یا خیر؟ اگر در مهر ماه اردوهای پارالمپیکی برگزار شود ما فرصتی کافی برای آماده سازی ورزشکاران خود برای پارالمپیک توکیو داریم اما اگر شرایط به همین روال پیش برود، واقعا شرایط سخت خواهد شد.

رضایی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد سهمیه برای پارالمپیک توکیو در رشته دوو میدانی قابل پیش بینی است، تصریح کرد: ما در این دوره از نظر کسب سهمیه ها وضعیت بهتری نسبت به دوره قبل داریم. اگر این بیماری اجازه دهد و مسابقات کسب سهمیه برگزار شود پیش بینی من این است که ما می توانیم ۲۰ سهمیه برای پارالمپیک توکیو کسب کنیم که البته تا امروز از ۱۲ سهمیه کسب شده تنها یک سهمیه به زنان اختصاص پیدا کرده و این امیدواری وجود دارد که در آینده چند سهمیه دیگر در بخش زنان کسب کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بازی های پاراآسیایی جوانان را سال آینده در بحرین پیش رو داریم اگر امکان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را داشته باشیم، پس از انجام رکوردگیری تیم اعزامی به بازی های پاراآسیایی جوانان را نیز مشخص خواهیم کرد، در غیر این صورت از بین تعدادی از جوانان که در قهرمانی کشور سال گذشته رکوردهای خوبی را کسب کرده اند، تیم اعزامی به بازی های پاراآسیایی جوانان را مشخص خواهیم کرد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است