وحیدی: معلولان در کشور به فراموشی سپرده شده اند

وحیدی: معلولان در کشور به فراموشی سپرده شده اند

26 مرداد 1399

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: همه افراد برای احقاق حقشان مثل غیرانتفاعی‌ها، حق‌التدریس‌ها و خرید خدمتی‌ها مقابل مجلس جمع می‌شوند. این یعنی کار ادارات تعطیل است.

 محمد وحیدی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به جلسه غیر علنی امرو مجلس برای پیش فروش نفت گفت: اگر این اعمال نیازمند قانون است، مجلس آن را وضع کند چرا که آیندگان از مجلس به عنوان در رأس امور بودن و انجام اعمال کارشناسی و فعال انتظار دارند. ان شاءالله این اتفاق بیفتد و شبیه ماجرای بنزین نشود.

وحیدی افزود: در موضوع تأمین اجتماعی، سهام کارخانجات فروخته شد و به شستا داده شده که همسان‌سازی حقوق انجام دهند. الان می خواهند مشاغل سخت و زیان‌آور را به صورت بیمه پرداخت کنند یعنی پرداخت ناهمسان یا به تعبیر خودشان متناسب‌سازی با سنوات بیمه‌ای. اگر بیمه تأمین اجتماعی یک ریال کمتر بگیرد، کارمند را بازنشست نمی‌کند. پس طبقه‌بندی حقوق چه معنایی دارد؟ حق شاغلین مشاغل سخت در حال تضییع است.

وی  گفت: بحث معلولان در این کشور به فراموشی سپرده شده است. معلولان چند درصد چامعه هستند و چه حقی دارند؟ به اشتغال و مسکن آنها توجه نمی‌شود. آنها نگاه ویژه‌ای می‌طلبند.

وحیدی در پایان با بیان اینکه «تا به حال مقابل مجلس سه گروه جمع شدند» گفت: همه افراد برای احقاق حقشان مثل غیرانتفاعی‌ها، حق‌التدریس‌ها، خرید خدمتی‌ها مقابل مجلس جمع می‌شوند، این یعنی کار ادارات تعطیل است. وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور برای اینها طرح جامعی ندارند. حق این افراد قانونی است.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است