تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان در بلاتکلیفی اعزام به مسابقات

تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان در بلاتکلیفی اعزام به مسابقات

26 مرداد 1399

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان گفت: از سال گذشته تا به الان چند تورنمنت برون مرزی را از دست داده‌ایم و تیم ملی ساحلی ناشنوایان در بلاتکلیفی قرار دارد که در آینده امکان شرکت در مسابقات برون مرزی را خواهد داشت یا خیر؟

داوود آهنگری اظهار کرد: تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان از سال گذشته تا به الان با بدشانسی مواجه شده و چند تورنمنت برون مرزی خود را به دلایل مختلف از دست داده است. این تیم سال گذشته قرار بود در بازی‌های آسیایی هنگ کنگ شرکت کند که متاسفانه به دلیل نامناسب بودن شرایط این کشور بازی‌ها لغو شد. سپس قرار بود در مسابقات جهانی ایتالیا حضور پیدا کند که امکان اعزام به این مسابقات نیز فراهم نشد. امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا این تیم مسابقات جهانی ساحلی لهستان را که قرار بود اواخر مرداد برگزار شود را از دست داد. به هر صورت لغو پی در پی مسابقات سبب شده تا بازیکنان انگیزه خود را از دست بدهند.

او گفت: برای آماده سازی این تیم سال گذشته زحمات زیادی کشیده بودیم و تیم در شرایط بسیار خوبی قرار داشت، حتی برنامه‌ریزی ما برای مسابقات جهانی لهستان قرار گرفتن بر روی سکو بود. متاسفانه تعطیلی اردوها از اسفند تا به امروز سبب شده تا تیم از آمادگی اولیه خارج شود و الان شرایط بسیار سخت است که دوباره این تیم را به اوج آمادگی قبل برسانیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان خاطرنشان کرد: امسال تا پایان ۲۰۲۰ تمام رویدادهای بین‌المللی از سوی فدراسیون جهانی لغو شده است و در سال ۲۰۲۱ نیز هنوز مشخص نیست المپیک ناشنوایان در برزیل برگزار شود یا خیر و بستگی به  وضعیت دنیا از نظر ویروس کرونا دارد.

آهنگری درباره برنامه‌هایش برای تیم ملی والیبال ساخلی ناشنوایان، تصریح کرد: امسال مسابقات سوپرلیگ را برای تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان پیش‌بینی کردیم، در صورتی که شرایط از نظر کرونا به حالت عادی برگردد سعی داریم با برگزاری این مسابقات در تیم جوان‌گرایی کنیم و بازیکنان مستعد و جوان را به تیم ملی دعوت کنیم.

وی افزود: تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان در حال حاضر جزو چهار تیم برتر جهان است و برای ارتقای رنکینگ خود تمرینات فشرده ای را پشت سر گذاشته بود، اما با شرایطی که پیش آمد در حال حاضز نمی دانیم دوباره بتوانیم جزو چهار تیم برتر دنیا قرار بگیریم یا خیر؟

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان از زمان شیوع ویروس کرونا، رها شده است یا این که از طریق فضای مجازی تمرینات آن‌ها پیگیری می‌شود؟ گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا سعی کردیم از طریق فضای مجازی با بازیکنان در ارتباط باشیم تا از نظر بدنی دچار افت نشوند. هر چند ایجاد شرایط تمرین و اصلاح تکنیک و تاکتیک از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر نیست و منتظر هستیم تا ببینیم ستاد ملی کرونا وزارت ورزش و جوانان چه زمانی اجازه برپایی اردوها را خواهد داد تا دوباره این تیم را به آمادگی قبلی برگردانیم.

او در پایان تصریح کرد: هدف گذاری اصلی ما المپیک ناشنوایان است که امیدوارم این رویداد بزرگ نیز به دلیل کرونا لغو نشود و ما بتوانیم در بازیکنان برای شرکت در این رویداد بزرگ انگیزه ایجاد کنیم تا با افت مواجه نشوند.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است