هشدار فدراسیون ناشنوایان به انجمن های غیرفعال در صورت عملکرد ضعیف

هشدار فدراسیون ناشنوایان به انجمن های غیرفعال در صورت عملکرد ضعیف

1 شهریور 1399

دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: انجمن های ورزشی ناشنوایان که در طی سه ماه گذشته عملکرد مثبتی نداشتند و در جریان وضعیت ملی پوشان خود نبودند از انجمن خارج و به صورت کمیته اداره خواهند شد و امکان اعزام به مسابقات برون مرزی را نخواهند داشت.

پژمان معتمدی، اظهار کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و عدم پیش بینی زمان مناسب برای شروع فعالیت های ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت آمادگی ورزشکاران ناشنوا جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی های المپیک ناشنوایان در سال ۲۰۲۱، از مسئولین انجمن های ورزش ناشنوایان درخواست کردیم که برنامه ریزی هایی را برای آماده سازی ورزشکاران ملی پوش خود در نظر بگیرند و گزارش عملکرد خود را به فدراسیون ارسال کنند.

وی گفت: در طی سه ماه گذشته برخی از انجمن ها نسبت به آماده سازی ورزشکاران خود عملکرد مثبتی نداشتند و در حقیقت جزو انجمن هایی بودند که روند رو به رشدی نداشتند. ما از انجمن ها درخواست کردیم تیم های ملی خود را زودتر مشخص کنند و برای ورزشکاران خود به منظور حفظ آمادگی آنها برای حضور در مسابقات آینده برنامه تکنیکی و بدنسازی به صورت انفرادی داشته باشند.

دبیر فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: تدوین برنامه تمرینی تکنیکی و بدنسازی انفرادی توسط سرمربی و متخصص بدنساز براساس سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران و اعلام برنامه های تمرینی به ورزشکاران، اجرای برنامه تمرینی و تهیه گزارش تصویری از تمرینات، درج کلی گزارشات تمرینی در شبکه های مجازی برای روحیه بخشی به ورزشکاران و ارائه گزارشات تمرینی کلیه ورزشکاران توسط انجمن های ورزشی و ارسال آن به فدراسیون از جمله برنامه هایی است که ما به انجمن ها ارائه و پیشنهاد کردیم که گزارشات خود را نسبت به عملکرد ورزشکاران در قالب فایل سی دی به فدراسیون ارائه کنند تا کمیته فنی فدراسیون در جریان وضعیت ورزشکاران ناشنوا در رشته های مختلف ورزشی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: انجمن هایی که در ارائه گزارشات خود کوتاهی کنند و عملکرد موفقی در سه ماه گذشته نداشته باشند، امکان تغییر و تحول در آن ها وجود دارد و حتی در صورت نیاز از حالت انجمن خارج و به صورت کمیته اداره خواهند شد و دیگر امکان اعزام به مسابقات برون مرزی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در طی این مدت بعضی از انجمن ها از رسالت اصلی خود دور شده اند و در جریان وضعیت ورزشکاران خود نبودند. ما برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک ناشنوایان در سال ۲۰۲۱ باید از هم اکنون به دنبال آماده سازی ورزشکاران خود باشیم تا به نوعی رها نشوند.

وی همچنین از احتمال برگزاری مسابقات انتخابی بسکتبال و فوتبال برای حضور در المپیک ناشنوایان در دیماه به میزبانی مالزی خبر داد و گفت: اگر مسابقات انتخابی برگزار شود ما باید از الان نفرات اعزامی به این مسابقات را در رشته های بسکتبال و فوتبال مشخص کنیم تا بتوانیم سهمیه این دو رشته را برای شرکت در المپیک ناشنوایان کسب کنیم.

معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن ها از نظر عملکرد و فعالیتی که در شش ماه گذشته داشتند به سه گروه سبز، زرد و قرمز دسته بندی شده اند که انجمن های جودو، تکواندو، کاراته، فوتبال و فوتسال جزو انجمن های فعال و در طبقه بندی سبز قرار دارند. برخی انجمن ها نیز همچون کشتی در طی شش ماه گذشته فعالیت چشمگیری نداشته و ما انتظار بیشتری از این انجمن داریم. امیدوارم که در ادامه مسیر بتوانند در ردیف انجمن های فعال قرار بگیرد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است