تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد مهارت توانبخشی در اراک

تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد مهارت توانبخشی در اراک

1 شهریور 1399

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی از تاسیس اولین دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان با رویکرد مهارت توانبخشی در اراک خبر داد.

مهدی رئوفی در نشست خبری با خبرنگاران در اراک با اشاره به اهداف و برنامه‌های مهارت محوری این مرکز آموزشی اظهار کرد: مرکز مهارت توانبخشی از مهر ماه امسال در راستای تربیت نیروی مهارتی برای توانبخشی، مددکاری اجتماعی و مراقبت از سالمندان و تربیت بدنی معلولین و … با پذیرش دانشجو کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی به دلیل شروع ویروس کرونا مثل ترم گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان بهتر است درس‌های نظری را در ترم جدید انتخاب کنند افزود: کلاس‌های علمی دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هر کلاس با ۵ دانشجو برگزار می‌شود.

رئوفی ادامه داد: در چهارم ماه جاری در مقاطع کاردانی و در یازده شهریور نیز در مقاطع کاردانی پذیرش دانشجوی جدید انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی اهداف مهارت محوری را دنبال می‌کند و با رویکرد مهارتی و آموزش براساس نیاز بازار حرکت می‌کند، بر همین اساس بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزشی در سال گذشته جذب بازار کار شدند.

وی گفت: در شرایط کنونی برای دانشجویان تسهیلات در نظر گرفته شده است. از طریق دریافت وام کم بهره با کارمزد ۲ درصد، کل شهریه دوره تحصیل دانشجو پرداخت می‌شود. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و اشتغال می‌توانند برای بازپرداخت وام اقدام کنند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، سه هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۱۲ مرکز استان و ۹۱ کد رشته در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است