اوقات فراغت ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه غنی سازی شد

اوقات فراغت ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه غنی سازی شد

1 شهریور 1399

سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه استان در بستر فضای مجازی شاد خبر داد.

خلیل رنجبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی شرکت کردند.

رنجبر یادآور شد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، بیان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌ها ی این پایگاه‌ها است.

رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

وی اظهار داشت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرف نظر از محدودیت آنها می‌توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است