بزرگ‌ترین پارک بانوان خراسان رضوی پس از مشهد در کاشمر احداث شد

بزرگ‌ترین پارک بانوان خراسان رضوی پس از مشهد در کاشمر احداث شد

8 شهریور 1399

خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: بزرگترین پارک بانوان استان خراسان رضوی بعد از مشهد در شهرستان کاشمر احداث شد.

جعفر سلیمانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: بعد از مشهد بزرگ‌ترین پارک بانوان استان با تمامی امکانات و مساحت ۴۰ هزار متر مربع در کاشمر احداث شده است.

وی بیان کرد:  این پارک دارای فروشگاه و کافه‌تریا، زمین‌ بازی کودکان، میزهای پینگ‌پنگ، آمفی‌تئاتر روباز، فضای نشیمن، وسایل ورزش همگانی، زمین شطرنج، فوتبال، والیبال و بسکتبال، هندبال، مسیر دوچرخه‌ سواری، رینگ سلامت، زمین اسکیت، سوله ورزشی، تالار پذیرایی و... است.

شهردار کاشمر مطرح کرد: طراحی این پارک به‌ گونه‌ای انجام گرفته که بانوان معلول نیز بتوانند از فضا و محیط آن استفاده کنند. تاکنون بین شهرهای خراسان رضوی به جز مشهد اینچنین سایتی دیده نشده و کاشمر پیشگام در این عرصه است.

وی اظهار کرد: چون از زیرساخت‌های مطلوب فاصله بسیاری داشتیم، طی چند سال اخیر سعی شد بیشتر اقدامات در حوزه عمرانی و کالبدی انجام شود. با وجود اینکه ۵۲ هزار نفر از بانوان شهر کاشمر از کمترین امکانات بی‌بهره بودند و فضای اختصاصی نداشتند اما زمانی که در تلاش بودیم پارک بانوان را احداث کنیم، برخی نقدهای بسیاری داشتند.

سلیمانی تصریح کرد: با تمام نقدهایی که شد اما بهترین فضای شهر را برای پارک بانوان اختصاص دادیم. این پارک در ضلع جنوب غربی شهر کاشمر واقع شده و از نظر دسترسی برای بانوان بسیار راحت است.

وی بیان کرد: در پارک بانوان پیش‌بینی انجام ۲۳ فعالیت ورزشی شده است. این پارک به گونه‌ای محصور شده که هم‌زمان ۱۰۰۰ نفر از بانوان به‌ راحتی و بدون نگرانی می‌توانند داخل آن به ورزش و تفریح بپردازند.

شهردار کاشمر عنوان کرد: در حال حاضر فقط زمین این مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. نه‌ تنها در احداث این پارک وسواس بسیاری داشتیم بلکه سعی شد بهترین مکان با تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز بانوان احداث شود.

احداث ۱۰ سالن ورزشی

وی با بیان اینکه هنوز بانوان به ۱۰ درصد مطالبات به حقی که دارند، نرسیده‌اند، ادامه داد: بتن‌ریزی دو سالن روباز ورزشی در جنوب شهر ایجاد شده و به زودی مورد استفاده جوانان قرار می‌گیرد.

سلیمانی تصریح کرد: اگر چه شهر کاشمر با ۹۰ سال قدمت تا کنون ۱۰ سالن ورزشی نداشته اما شهرداری کاشمر تلاش کرده تا ۱۰ سالن ورزشی را در نقاط مختلف شهر احداث کند، به خاطر نبود زمین در پایین‌ شهر مجبور شده‌ایم کشتارگاه قدیم و میدان بار سابق شهرداری را تبدیل به سالن ورزشی کنیم.

وی اظهار کرد: اگر چه طی چند سال اخیر املاک تمام شهرداری‌های کشور کم شده و برای تامین هزینه‌های خود مجبور به فروش املاک شده‌اند اما شهرداری کاشمر به‌ عنوان تنها شهر استان نه‌ تنها املاک قبل را حفظ کرده بلکه به آن اضافه هم شده است.

راه و شهرسازی به وظیفه خود عمل کند

شهردار کاشمر ادامه داد: اگر چه تملک و آزادسازی ورودی شهر از سمت شادمهر به کاشمر از میدان شهیدان عاصمی تا میدان شهید غلامی به طول ۱۵۰ متر از وظایف راه و شهرسازی است اما اقدامی صورت نگرفته در صورتی‌ که اگر راه شهرسازی وظیفه خود را به‌ درستی انجام دهد و ما نیز روشنایی را تامین کنیم یکی از زیباترین ورودی‌ها ورودی شرقی خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در جداره‌های بلوار ورودی همین محور که متولی آن اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، نخاله می‌ریزند؛ در صورتی‌ که اگر بعدا بخواهد این قسمت آسفالت شود، نشست‌های بسیاری خواهیم داشت و مجدد هزینه‌ ترمیم از جیب همین مردم باید تامین شود.

سلیمانی اظهار کرد: تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان برای نصب ۲۵ دوربین در سطح شهر، ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای کانال سرپوشیده هدایت آب‌های سطح مسکن مهر تا بلوار سید مرتضی به طول ۲۰۰ متر و ۲۵۰ میلیون تومان برای اجرای کانال دفع آب‌های سطحی از میدان آمار تا میدان غدیر با طول ۸۵۰ متر هزینه شده است.

چرا بیشتر امکانات به شمال شهر برده می‌شود

شهردار کاشمر گفت: اگر چه با پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم، پیشرفت‌هایی خوبی تا کنون داشته‌ایم اما هنوز شهروندان رضایت کافی را ندارند.

وی بیان کرد: هر چند برخی شهروندان انتقاد دارند که چرا بیشتر امکانات به شمال شهر برده می‌شود و به قسمت جنوبی شهر کمتر توجه می‌شود که نقد درستی هم است اما در واقعیت چون زمین‌های رایگان و متعلق به دولت در شمال شهر قرار دارد و از سویی سازمان برنامه بودجه کشور اجازه تملک زمین را به دستگاه‌های اجرایی نمی‌دهد، به اجبار باید تمام جانمایی‌های امکانات زیرساختی و خدماتی در شمال شهر صورت گیرد.

سلیمانی گفت: البته تمام اهتمام ما این بوده که جانمایی تمام ۱۰ سالن ورزشی در بافت میانی، جنوبی و مرکزی شهر باشد. همچنین برای جانمایی پارک‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: برخی مواقع اجرای یک پروژه توسط دستگاه اجرایی در بافت میانی و جنوبی شهر چون تملک زمین دارد سه تا چهار برابر بیشتر از اجرای همان پروژه در شمال شهر هزینه دارد.

سلیمانی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد می‌خواهند از این خلا و احساسات مردم سوءاستفاده کنند و این نگاه را تقویت کنند که به جنوب شهر رسیدگی نمی‌شود و تبعیض وجود دارد؛ در صورتی‌ که بیان این مسائل فقط امید مردم به زندگی را در قسمت‌هایی از شهر تحت آسیب خود قرار می‌دهد. بدون شک در شعارهای انتخاباتی پرداختن به این مسائل شاید درصدی از توفیق و دل‌خوشی را برای این افراد در کوتاه‌مدت به همراه داشته باشد اما شهروند را از نظر روحی و روانی نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دولت در حوزه مدیریت شهری ۱۵ پروژه با اعتبار ۲۱۲ میلیارد ریال افتتاح و ۵ پروژه نیز کلنگ زنی شد، افزود: از این تعداد پروژه ۱۵۰ هزار نفر برخوردار خواهند گردید.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است