حضور دوومیدانی کار ناشنوا در لیگ باشگاه های دوومیدانی کشور

حضور دوومیدانی کار ناشنوا در لیگ باشگاه های دوومیدانی کشور

13 شهریور 1399

دبیر فدراسیون ناشنوایان از حضور نخستین بار دوومیدانی کاران ناشنوا در لیگ باشگاه های دوومیدانی کشور خبر داد و گفت: این مسابقات از روز شنبه ۱۵ شهریور به مدت دو روز در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می‌شود که یک تیم از دوومیدانی ناشنوایان برای نخستین بار در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

پژمان معتمدی، اظهار کرد: مسابقات لیگ برتر باشگاه های دوومیدانی کشور از روز شنبه ۱۵ شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می شود و برای نخستین بار یک تیم از دوومیدانی ناشنوایان در قالب ۱۰ ورزشکار مرد که جزو بهترین نفرات دوومیدانی ناشنوایان هستند، در این مسابقات حضور خواهند داشت.

 وی گفت: امروز از دوومیدانی کاران ناشنوا برای شرکت در این لیگ تست کرونا به عمل خواهد آمد تا مجوز سلامتی خود را برای حضور در لیگ دریافت کنند.

 معتمدی خاطرنشان کرد: حضور  دوومیدانی کاران در لیگ باشگاهی کشور برای اولین بار رخ می‌دهد و تلاش ما بر این است تا بتوانیم در سایر رشته‌های ناشنوایان نیز این فرصت را ایجاد کنیم تا با شرکت در لیگ برتر افراد سالم سطح کیفی ورزشکاران ناشنوا افزایش پیدا کند.

دبیر فدراسیون ناشنوایان همچنین درباره وضعیت انجمن های ورزشی ناشنوایان افزود: برای این که سطح کیفی انجمن های ناشنوا را در شرایط کرونایی افزابش دهیم سعی کردیم از ابتدای سال عملکرد انجمن ها را بررسی و آنها را طبقه بندی کنیم. در بررسی که طی ۳ ماه اول سال از عملکرد انجمن های ورزشی ناشنوایان داشتیم، جودو، دوومیدانی، تکواندو، کاراته، بسکتبال و... عملکرد آنها در برگزاری دوره های مجازی و نظارت بر عملکرد ورزشکاران قابل قبول و راضی کننده بود، اما برخی از انجمن ها همچون کشتی که در طی ۳ ماه گذشته گزارشی از عملکرد خود به فدراسیون ارائه نکرده بود به آنها فرصت دوباره ای دادیم‌ تا بازنگری در عملکرد خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: درست است از ابتدای سال به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوها تعطیل شد و فدراسیون ها از برنامه مشخصی برخوردار نبودند، اما این به معنای تعطیلی فدراسیون ها نیست و انجمن ها باید در چنین شرایطی ورزشکاران خود را از طریق فضای مجازی برنامه های آمادگی جسمانی و تکنیکی و تاکتیکی آنها را تحت نظر می گرفتند تا ورزشکار دچار افت نشوند.

معتمدی در پایان درباره زمان برگزاری اردوهای ورزشکاران ناشنوا افزود: هنوز ستاد ملی کرونا وزارت ورزش در خصوص برگزاری اردوها، مجوز به ما نداده و ما همچنان منتظر دریافت مجوز هستیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است