نهضت آموزش زبان اشاره و خط بریل در استان مرکزی آغاز شد

نهضت آموزش زبان اشاره و خط بریل در استان مرکزی آغاز شد

11 شهریور 1399

اراک - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: نهضت آموزش زبان اشاره و خط بریل با مشارکت کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و سایر ادارات و مراکز خدماتی این استان در سال جاری آغاز شده و روند آن ادامه دارد.

«محمود عسکری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای افزایش ارتباط و خدمت‌رسانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به افراد ناشنوا امسال ۵۰ نفر از کارکنان این اداره کل در شهرستان‌های ساوه و زرندیه تحت پوشش آموزش زبان اشاره مقدماتی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ نفر کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های استان نیز به منظور ارتباط با نابینایان از ابتدای سال جاری تاکنون تحت پوشش آموزش خط بریل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش زبان اشاره به خانواده دانش آموزان ناشنوا، کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و بیمارستان‌های استان در راستای افزایش ارتباط این افراد با جامعه از جمله برنامه‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی استان است.

وی گفت: آموزش خط بریل به ۶۰ نفر و زبان اشاره به ۱۱۰ نفر امسال برای اداره آموزش و پرورش استان مرکزی تعهد شده که پیش‌بینی می‌شود تمامی این تعهدها امسال محقق شده و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تحت پوشش تحت آموزش خط بریل قرار گیرند.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سالانه در استان مرکزی تحت سنجش قرار می‌گیرند که سنجش ۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر از نوآموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی آتی تا کنون انجام شده و  سنجش بقیه در دست انجام انجام است.

عسگری یادآورشد: یک هزار و ۱۶۳ دانش آموز اکنون در مدارس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند و سالانه ۴۰ تا ۷۰ دانش آموز با نیازهای ویژه به این مدارس وارد می‌شوند.

وی افزود: ۲۵۹ دانش آموز نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی نیز در مدارس عمومی به تحصیل علم و دانش اشتغال دارند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است