پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استثنایی با وسواس اجرا شود

پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استثنایی با وسواس اجرا شود

13 شهریور 1399

ساری - مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به حساس بودن جامعه هدف بهزیستی گفت: اغلب دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی فرزندان استثنایی هستند که باید سال تحصیلی جدید به صورت حضوری به مدرسه بروند و به همین دلیل تاکید ما این است که پروتکل‌های بهداشتی با وسواس اجرا شود.

فرزاد گوهردهی افزود : آن طور که به نظر می رسد سال تحصیل پیش رو به صورت حضوری یا حداقل نیمه حضوری خواهد بود که این مساله برای بهزیستی نگران کننده است.

وی آموزش مجازی را برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی از نظر یادگیری سخت توصیف کرد و گفت: اما کلاس های حضوری نیز به دلیل آسیب پذیری جامعه هدف بهزیستی نگران کننده است .

مدیرکل بهزیستی به تعامل با آموزش و پرورش برای رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: لازم است تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس استثنایی به صورت دقیق و مو به مو اجرا شود.

گوهردهی تاکید کرد: خوشبختانه هم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران رو به کاهش است و هم آموزش و پرورش حساسیت بالایی برای سلامت دانش اموزان دارد.

وی همچنین افزود: طبق گفته های متخصصان کودکان بیشتر از همه مساعد انتقال ویروس کرونا هستند و از آنجایی که بسیاری از اعضای خانواده مددجوئیان بهزیستی نیز معلول هستند هوشیار بودن درباره آغاز سال تحصیلی به خصوص در مدارس استثنایی الزامی است.

توزیع هفت هزار بسته نوشت افزار

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به ارائه بسته های حمایتی برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت : توزیع بیش از هفت هزار بسته نوشت افزار آغاز شد.

گوهردی با بیان اینکه بهزیستی مازندران حدود پنج هزار دانش آموز تحت پوشش بهزیستی با نیازهای خاص دارد ، افزود : اما بسته های نوشت افزار به فرزندان دیگر جامعه هدف مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای سرپرست معلول نیز تعلق می گیرد.

وی گفت: پیش بینی ما این است که تا اواخر هفته آینده توزیع اقلام نوشت افزار میان دانش آموزان جامعه هدف بهزیستی پایان یابد.

بهزیستی مازندران بیش از ۲۴۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد ۱۲۷ هزار نفر زنان سرپرست خانوار و ۶۰ هزار نفر معلول هستند. همچنین ۲۰ درصد جامعه هدف بهزیستی مازندران را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام قبلی وزارت آموزش و پرورش تمامی مدارس کشو راز شنبه هفته آینده ۱۵ شهریور ماه بازگشایی و سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ به طور رسمی آغاز می شود.

مازندران در سال تحصیلی پیش رو ۵۶۰ هزار دانش آموز خواهد داشت که از این تعداد ۹ هزار و ۹۰۰ نفر دانش آموز استثنایی هستند که ۷۰ درصد آنان در ۵۳ مدرسه استثنایی و باقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

 

منبع:  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است