کمپین زندگی برای همه

کمپین زندگی برای همه

8 آذر 1399

چرا افراد دارای معلولیت در جامعه کمتر دیده می‌شوند؟

چرا به مسائل افراد دارای معلولیت کمتر توجه می‌شود؟

چرا رسانه‌ها سالی یک بار به این گروه می‌پردازد؟

چرا مناسب‌سازی امکانات شهر به اندازه نیاز آنها نیست؟

ما باور داریم با همه‌ی تفاوت‌های ظاهری و رفتاری که باهم داریم، زندگی کردن حق همه است. مثل آموزش دیدن، مهارت‌آموزی، تجربه کردن، کار کردن، استفاده از فرصت‌های برابر، تفریح کردن، دوست داشتن، دوست داشته شدن و ...

حال چه شده که بعضی‌ها خود خواسته یا ناخواسته از تعدادی از این حقوق محروم می‌شوند؛ خوب راه نمی‌روند، خوب حرف حرف نمی‌زنند، زود یاد نمی‌گیرند، از وسیله کمک حرکتی استفاده می‌کنند، خانواده‌هایشان خجالت می‌‌کشند، خودشان احساس شرمندگی می‌کنند، مشکل فرهنگی داریم، بقیه با آنها مشکل ارتباط برقرار کردن دارند، جامعه مناسب‌سازی نیست، برچسب معلولیت دارند و ...

 هر چه که باشد روز جهانی افراد دارای معلولیت، باید به این مسائل و راه‌حل‌هایش فکر کرد و نظر داد.

وقتش رسیده به جای اینکه به زمین و زمان بد و بیراه بگوئیم و رئیس و مرئوس را مقصر جلوه بدهیم به این فکر کنیم، خودمان به عنوان یکی از اعضای این جامعه برای حل این مسائل چه کار کردیم و چه کارهایی می‌توانیم از این به بعد انجام بدهیم.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولیت با کمپین #زندگی_برای_همه، تجربیات و نظرات کسانی را که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند، واکاوی‌ خواهد کرد و راهکارهای موُثر مطرح شده را به اشتراک می‌گذارد.

کمپین زندگی برای همه برای همین منظور درنظر گرفته شده است؛ شما می‌توانید در ویدیوهای یک دقیقه‌ای برای ما از خاطرات و تجربه‌ها و همچنین علت‌های احتمالی کمتر دیده‌شدن افراد دارای معلولیت بگویید؛ می‌توانید از دلخوشی ها و ناخوشی‌های خود بگویید؛ از تجربه خود بگویید، از داستان معلولیت خود یا دوستانتان یا شاید همسایه‌ای که هیچ وقت با وی صحبتی نداشته‌اید.

تا تاریخ ۱۳ آذر فرصت دارید در این فراخوان همگانی در اینستاگرام رعد شرکت نمایید. اگر صفحه اینستاگرام شما عمومی‌ست می‌توانید ویدیوهایتان را با هشتگ #زندگی_برای_همه منتشر و raadcharity   را تگ نمایید. درصورت خصوصی‌بودن صفحه نیز می‌توانید ویدیوها را به آدرس   raadcharity دایرکت نمایید.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است