ثبت‌نام ۸ تیم در رویداد «توان‌ تک»

ثبت‌نام ۸ تیم در رویداد «توان‌ تک»

23 دی 1399

چهارمین رویداد توان تک امسال نیز به عنوان یکی از بخش‌های جانبی الکام‌استارز ششم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. پس از پایان زمان ثبت‌نام، ۸ تیم توانسته‌اند در این رویداد حضور خود را نهایی کنند. توان تک امسال نیز به حمایت مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و برای تشویق معرفی ایده‌های نو برای افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

محمدرضا دشتی، دبیر رویداد توان تک میزان ثبت‌نام در چهارمین دوره توان تک را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی می‌کند و همچنین معتقد است با توجه به ارزیابی‌های اولیه، کیفیت نوع خدمات و تیم‌های استارت‌آپی نیز بهبود قابل توجه‌ای داشته است.

دشتی در این مورد گفت:

«ایده‌های موثری که می‌توانند در افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت نقش موثری داشته باشند در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند و مراحل ثبت‌نام نهایی و معرفی طرح‌های رسیده به دبیرخانه الکام‌استارز انجام شده است.» براساس توضیحات او در این مرحله ایده‌ها و طرح‌هایی برای تسهیل کسب‌وکار افراد دچار قطع عضو، رفع مشکلات افراد ناشنوا برای حضور در سطح شهر، دسترس‌پذیری و معرفی امکان مناسب‌سازی شده و چندین طرح و ایده دیگر به دبیرخانه توان تک ارسال شده است.

همچنین دشتی در مورد جزییات این دوره از برگزاری توان تک گفت: «توان تک رویداد استارت‌آپی در حوزه معلولیت است که امسال با مشارکت مرکز آموزش علمی و کاربردی رعد و البته همکاری با برگزارکنندگان الکام‌استارز و به صورت مجازی برگزار می‌شود. هدف اصلی برگزاری این رویداد هم فراهم آوردن شرایط برای حضور استارت‌آپهای خدمات‌دهنده به افراد دارای معلولیت است.» 

 براساس اعلام دشتی توان تک امسال  دارای دو بخش اصلی است. او در این مورد توضیح می‌دهد: «یک بخش مربوط به استارت‌آپهایی است که همین حالا هم فعالیت دارند؛ اما سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که به زندگی افراد دارای معلولیت کیفیت می‌بخشد. برای مثال سایت آموزشی که برای افراد دارای معلولیت تسهیلاتی مانند زیرنویس در نظر می‌گیرد یا اپلیکیشنی که به افراد با بیماری خاص یا حرکتی خدمات خاص ارائه می‌دهد. برای برندگان و برگزیدگان این بخش از توان تک هم یک لوح تقدیر در نظر گرفته شده است.» دشتی بخش دوم و مهم توان تک را ایجاد فضا برای حضور استارت‌آپهایی عنوان می‌کند که می‌توانند با یک ایده جدید کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را بهبود ببخشند. دشتی در مورد این بخش گفت: «این بخش یک بخش رقابتی است که افرادی که ایده‌های ویژه برای افراد دارای معلولیت دارند که در نهایت این ایده امکان تبدیل شدن به کسب‌وکار را دارد به رقابت با هم می‌پردازند. برگزیدگان اول و دوم این بخش نیز جایزه یک سکه طلا در نظر گرفته شده است.»

دشتی تاکید می‌کند که استارت‌آپهای حوزه معلولیت و فعالان حوزه معلولیت به جز بخش الکام‌پیج امکان ثبت‌نام در بخشهای دیگر الکام‌استارز مانند آوردگاه سرمایه و پاویون شتاب را داشته‌اند.

به باور دشتی برگزاری رویدادی مانند توان تک از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که علاوه بر شرایط آشنایی و افزایش فرهنگ جامعه نسبت به زندگی افراد دارای معلولیت و احترام به حقوق آنها، سبب رشد به وجود آمدن کسب‌وکارهایی خواهد شد که در نهایت می‌تواند به این افراد کمک شایانی کند. او می‌گوید سه دوره برگزاری توان تک تاکنون توانسته خروجی‌های مشخصی داشته باشد و از دل آن هم استارت‌آپهای موفقی همچون «توانیتو» بیرون آمده‌اند. 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است