معرفی ایده‌ها و استارت‌آپ‌های بخش توان تک در ششمین دوره الکام استارز

معرفی ایده‌ها و استارت‌آپ‌های بخش توان تک در ششمین دوره الکام استارز

معرفی استارت‌آپ تنونیک؛ دست رباتیک

5 بهمن 1399

استارت‌آپ تنونیک موفق به کسب جایگاه چهارم در الکام‌استارز شد.

معلولیت حرکتی مشکلی رو به رشد برای کشورهای در حال توسعه و به طور قطع سبب ایجاد بیکاری در اقتصادهای مختلف است. معلولیت در اشتغال افراد محدودیت‌های فراوانی به وجود می‌آورد و توانایی‌های بالقوه فرد را محدود می‌کند و به دنبال آن بار مالی و اجتماعی بالایی بر دوش دولت‌ها می‌گذارد و از همه مهم‌تر آسیب‌پذیری روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت در زندگی روزمره آنان خواهد بود

تنونیک، پروتز مایوساند و مایوالکتریک دست مصنوعی با پسخورد حسی است این دست رباتیک دارای 7 درجه آزادی و ادراک حسی 4D از طریق محرک‌ها و گیرنده‌های حسی بوده و قابلیت آپدیت محصول با اضافه کردن مودهای مختلف را دارد.

این دست مصنوعی به افراد در انجام کارهای روزانه از جمله لباس پوشیدن، بلند کردن اجسام، تایپ، رانندگی، آشپزی و... کمک خواهد کرد.

این استارت آپ تاکنون موفق به دریافت 5 مجوز تأییدیه از گروه آموزشی ارتوپدی فنی و ریاست دانشکده علوم توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران شده است.

چهارمین دوره رویداد توان‌تک همزمان با دوره ششم الکام استارز با همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و مشارکت مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و وب‌‌سایت دکتردکتر با هدف حضور استارت‌‌آپ‌های خدمات‌دهنده به افراد دارای معلولیت، از تاریخ ۲۹ دی‌ماه تا ۳ بهمن 1399 برگزار شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است