آغاز واکسیناسیون در مراکز نگهداری از بیماران روانی مزمن خراسان رضوی

آغاز واکسیناسیون در مراکز نگهداری از بیماران روانی مزمن خراسان رضوی

15 فروردین 1400

خراسان رضوی- جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه این واکسیناسیون از محل مازاد واکسن‌های اختصاص یافته به مراکز سالمندان انجام می‌شود. گفت: ۳۰۰ دوز واکسن که از واکسیناسیون مراکز سالمندان استان، اضافه بوده برای واکسیناسیون در مراکز بیماران روانی مزمن اختصاص یافته است.

محمدعارف آرام با اعلام این خبر بیان کرد: برخی سالمندان مقیم مراکز، واجد شرایط دریافت واکسن نبوده و برخی نیز خودشان مایل به دریافت واکسن نبوده‌اند. به همین جهت، ۳۰۰ دوز واکسن مازاد این مراکز به دو مرکز بیماران روانی مزمن در مشهد و تربت حیدریه اختصاص یافته است که تزریق آنها آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در مراکز بیماران روانی مزمن، اولویت با مراکزی بوده که مددجوی سالمند داشته‌اند.

آرام همچنین در خصوص زمان پایان واکسیناسیون مراکز سالمندان گفت: با انجام واکسیناسیون سه مرکز سبزوار طی امروز و فردا، واکسیناسیون کل مراکز سالمندان استان پایان می‌یابد.

وی افزود: از میان ۳۰۰۰ نفر سالمند مقیم مراکز استان و پرسنل آنها، حدود ۲۱۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند و مابقی این مددجویان، یا خودشان واکسن نخواسته‌اند یا شرایط دریافت واکسن نداشته‌اند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: خوشبختانه تا امروز با اینکه نزدیک به ۲۰ روز از تزریق اولین واکسن مراکز سالمندان خراسان رضوی می‌گذرد هنوز هیچ‌گونه عارضه یا مشکلی در این افراد گزارش نشده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون مراکز سالمندان خراسان رضوی و پرسنل این مراکز با واکسن اسپوتنیک از ۲۵ اسفندماه گذشته آغاز شد.

به گزارش بهزیستی خراسان رضوی، وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سهمیه‌ تکمیلی برای سایر بیماران روانی مزمن و معلولین جسمی- حرکتی و ذهنی مقیم مراکز نیز طی روزهای آینده، ارسال شود و بتوانیم تمام این عزیزان را واکسینه کنیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است