مراکز فعال اختصاصی اُتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست

مراکز فعال اختصاصی اُتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست

17 فروردین 1400

آذربایجان غربی- مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۳مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در استان فعال است.

سعید فریور  افزود: در حال حاضر ۳مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در استان فعال است و افراد دارای اختلال اتیسم را تحت پوشش خود قرار داده اند.
وی تصریح کرد: یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم در مرکز استان با تعداد ۸۰نفر خدمت گیرنده فعالیت دارد.
فریور با اشاره به اینکه در شمال استان مرکزی برای آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال اتیسم وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در مهاباد با ۵۰نفر خدمت گیرنده و یک مرکز روزانه نیز دربوکان با ۵۰ نفر خدمت گیرنده فعالیت دارند.
مدیر کل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی در ۲۴ شهرستان؛ استان فعال هستند و به افراد معلول خدمات ارائه می دهند، اظهار کرد: اما به دلیل شرایط خاص کودکان اتیسم مراکز فعال اختصاصی اتیسم استان  پاسخگوی نیاز تمام افراد دارای اختلال اتیسم نیست.
فریور در خصوص اختلال اوتیسم نیز یاد آور شد: اختلال اتیسم طیفی از اختلالات رشدی عصبی است که عمدتا با علایم نقص در مهارت های اجتماعی ، کلامی وغیر کلامی، اصرار بر یکنواختی وعلایق محدود، حرکت های چشمی و گسترده دیگری از علایم مشخص می شود که این علایم در کودکان دارای اوتیسم به شکل و شدت متفاوت مشاهده شده و منجر به تشخیص سطح اختلال اتیسم می شود.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است