ویژگی‌‌های کارساز2 در کنفرانس خبری تشریح شد

ویژگی‌‌های کارساز2 در کنفرانس خبری تشریح شد

آموزش کاملاً رایگان، حضور اساتید برجسته و کارفرمایان، مهم‌­ترین ویژگی­‌های این دوره است

29 مهر 1400

در پی انتشار خبر آغاز ثبت نام کارساز2 توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به منظور اطلاع‌‌رسانی از کم و کیف این دوره با مسؤولان آموزش و اشتغال رعد گفت‌‌وگویی ترتیب دادیم تا علاقه‌­‌مندان از ماهیت کارساز2 بیشتر مطلع شوند.

سیدمهدی میرهادی معاون آموزشی مجتمع رعد در مورد ویژگی‌­های کارساز2 گفت: باتوجه به استقبال خوب کارآموزان و کارفرمایان از کارساز یک ما را به این فکر انداخت تا در هر سال 2 عنوان برای دوره‌­های کارساز داشته باشیم، موضوعی برای کارساز2 انتخاب شد، کارشناس مرکز تماس یا Call Center Expert بود که با بررسی آگهی­‌های استخدامی به این نتیجه رسیدیم و در این زمینه باید یک تشکر ویژه از سایت جاب‌ویژن بکنیم به خاطر اینکه خیلی سریع داده‌­هایی را در اختیار رعد قرار داد تا ما بتوانیم بررسی کنیم و متوجه بشویم که چه مشاغلی مورد نیاز و توجه کارفرمایان است و در این پایش 3 عنوان بیشتر مورد نیاز کارفرمایان بود که یکی از آنها همین کارشناس مرکز تماس بود.

به غیر از کشش بازار‌کار و نیاز کارفرمایان که برای جذب کارآموزان آموزش دیده بسیار اهمیت داشت، ما باید در نظر می‌­گرفتیم شغلی که انتخاب می‌­کنیم، ظرفیت دورکاری برای افراد دارای معلولیت را دارد یا خیر. کرونا مبحث دورکاری را بسیار پررنگ کرده‌است به نحوی که بعد از پایان پاندمی هم خیلی از سازمان­‌ها شرایط دورکاری را به عنوان یکی از روش‌‌های انجام کار ادامه خواهند داد.

بنابراین 2 شرطی ما برای انتخاب کارساز2 در نظر داشتیم، یکی این بود که شغلی انتخاب کنیم که مورد نیاز کارفرما باشد و دیگری اینکه این شغل ظرفیت دورکاری داشته باشد و از آنجا که آموزش­‌های رعد الان فقط به شهر تهران خلاصه نمی­‌شود و در "کارساز یک" پذیرفته‌‌شدگان از 15 استان انتخاب شده بودند، پس دورکاری این امکان را فراهم می‌­کرد که توان­‌یابان سراسر کشور از این دوره و ظرفیت اشتغال برابر استفاده کنند. جمع­‌بندی تمام این نتایج ما را به شغل پرطرفدار کارشناس مرکز تماس رساند و ما این شغل را به عنوان دومین بوت‌کمپ کارساز انتخاب کردیم.

فاطمه اکبرپور مدیر آموزش مجتمع رعد نیز در مورد ویژگی‌­های کارشناس مرکز تماس و زمان ثبت‌­نام گفت: با احتساب پیش‌­نیازهایی که برای این دوره پیش‌­بینی شده‌است، کل دوره 6 هفته طول خواهد کشید و در این مدت 24 ساعت دروس آنلاین، 20 ساعت دروس آفلاین به صورت محتوای آموزشی ضبط شده ارایه می‌شود که عنوان‌­های درسی: اصول مرکز تماس، آداب مذاکره و تماس تلفنی، استانداردهای مرکز تماس، اصول اخلاقی یک مرکز تماس، فروش و بازاریابی در این مدت به کارآموزان آموزش داده می­شود.

ثبت‌­نام این دوره از 27 مهر آغاز شده و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت و کلاس­‌ها از تاریخ 29 آبان آغاز می‌­شود.

برای این دوره گواهینامه­‌ای توسط دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد صادر خواهد شد و شرکت حامی‌سان یکی از حامیان قدیمی مجتمع رعد که سال­‌ها در زمینه کالسنتر فعالیت می‌‌کند و مدیریت تماس‌­های شرکت­­‌های بزرگ را برعهده دارد، تدریس این دوره را برعهده گرفته‌است. از آنجا که حامی‌سان تجربه حرفه­‌ای مرکز تماس را داشته به صورت کاملاً مؤثر و عملی می‌­تواند قابلیت­‌ها و توانمندهای یک کارشناس مرکز تماس را به کارآموزان این دوره منتقل نماید.

امید قریشی مدیر واحد اشتغال مجتمع رعد در مورد ویژگی منحصر به فرد دوره­‌های کارساز گقت: برای انتخاب کارساز2 با کمک سایت جاب‌ویژن اطلاعات 2500 آگهی شغلی را بررسی کردیم و با پردازش اطلاعات آن 2500 آگهی شغلی به کارشناس مرکز رسیدیم چرا که بیشترین تعداد آگهی و بیشترین مناسب‌­سازی و سازگاری با شرایط افراد دارای معلولیت در این شغل وجود داشت.

با توجه به ارتباطی که واحد اشتغال رعد با کارفرمایان خصوصی و دولتی دارد، کارشناس مرکز تماس یکی از آن فرصت‌­های شغلی بود که تقاضای زیادی برای جذب آن وجود دارد و وقتی ما این ایده را با چند تا از شرکت‌­های فعال این عرصه در میان گذاشتیم، مرکز تماس حامی‌‌سان و مرکز تماس پی‌­تام و مرکز تماس رعدالغدیر ضمن حمایت از این طرح، امکان جذب کارآموختگان این دوره را مورد تأکید قرار داده­‌اند.

با قول­‌هایی که این مراکز تماس برای جذب کارآموختگان به ما داده‌­اند، ما برای جذب و اشتغال فارغ‌­التحصیلان این دوره دغدغه خاصی نداریم و بیش از ظرفیت دوره،  فرصت شغلی آماده وجود دارد زیرا دوره کارساز2 برای 60 نفر طراحی شده­ اما فرصت­‌های شغلی که به ما معرفی شده بیش از این تعداد است.

مدیر اشتغال رعد در مورد تفاوت کارساز یک و 2 افزود: آموزش دوره کارساز یک 3ماه بود اما آموزش دوره کارساز2 به 6 هفته کاهش پیدا کرده‌است و احتمال تکرارش خیلی زیاد است و براساس تصمیماتی که در جلسات راهبری دوره­‌های کارساز گرفته شد، قرار است در این دوره با همین موضوع کارشناس مرکز تماس تکرار شود.

مدیر آموزش در مورد بخش‌­های آموزشی کارساز 2 ضمن اشاره به مدت 48 ساعت آموزش غیر حضوری، افزود: آموزش غیرحضوری و آنلاین یکی از قسمت‌­های آموزشی این دوره است و بعد از اینکه کارآموزان این بخش را پشت سرگذاشتند به مرحله کارورزی وارد می­‌شوند تا به صورت کاملاً عملی مهارت­‌های لازم را کسب نمایند و پس از جذب در بازارکار و رسیدن به موقعیت شغلی، تعدادی عناوین درسی تکمیلی پیش‌­بینی کردیم تا براساس ارزیابی کارفرمایان و شرکت‌های پذیرش‌کننده به کارجویان ارایه ­شود و میزان کارایی آنها را در محیط کار ارتقاء دهد به عبارت دیگر کارساز2 شامل 3 بخش آموزشی­‌های نظری، کارورزی و آموزش‌­های تکمیلی خواهد بود.

معاون آموزشی رعد ضمن دعوت از افراد دارای معلولیت علاقه‌­مند به اشتغال سراسر کشور در مورد شیوه ثبت­‌نام، گفت: کارجویان با تماس و ارسال پیام به شماره تلفن: 09024864252 توسط همکاران آموزش لینک تماس را دریافت می­‌کنند و با تکمیل فرم توسط داوطلبان، ثبت­‌نام آغاز می­‌شود و فرآیند خیلی ساده­ طراحی شده‌است سپس کارشناس آموزش ضمن تماس زمان مصاحبه را به اطلاع شرکت‌­کنندگان می‌­رساند و در نهایت نفرات برتر براساس ظرفیت دوره انتخاب و اعلام خواهد شد.

این دوره هم مانند سایر خدمات مجتمع رعد طی 37 سال گذشته کاملاً رایگان است و اساتید برجسته‌­ای برای این دوره انتخاب شده و کارفرماهای بسیار بزرگی از همین حالا آماده هستند تا به کارآموختگان این دوره فرصت مصاحبه شغلی بدهند با توجه به آنلاین بودن آموزش‌­ها و دورکاری مشاغل این فرصت متخصص افراد دارای معلولیت ساکن تهران نیست و همه­‌ی کارفرمایان موقعیت­‌های شغلی کاملاً دورکار دارند و برای آنها فرقی نمی­‌کند که همکارشان از اصفهان، تهران  یا کرمان کارها را انجام دهند، بنابراین از کارآموزان شهرستانی دعوت می­‌کنم از فرصت‌­های شغلی که در اختیارشان هست، استفاده کنند. من فکر می­‌کنم زیرا با یک همت مخنصر پس از آموزش در سازمان­‌های بزرگ مشغول به کار خواهند شد.

امید قریشی در مورد تفاوت­‌های دوره کارساز2 با سایر دوره­‌هایی که پیش از این برگزار شده اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوت­‌های مهم کارساز2 با سایر دوره­‌های رعد این است که دانشجویان این دوره از میانه دوره به یک همیار شغلی (جاب کوچ) تخصصی وصل می‌­شوند که این یکی از روش­‌های توصیه شده اشتغال حمایت‌شده است و ما در این دوره بر همین اساس عمل می­‌کنیم و از هفته دوم آموزش یک نفر جاب کوچ با کارآموزان همراه می­‌شود تا موفقیت آنها را تضمین ­کند. مدرسه کوچینگ ویز ایران برای این منظور کنار رعد قرار دارد و کوچ‌­های تخصصی این دوره را تأمین می­‌کند تا مسیر اشتغال کارآموختگان کارساز 2 تسریع شود.

 

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است