نمایش نقاشی‌‌های 6 هنرمند توان‌‌یاب ایرانی در نمایشگاه پاراآرت توکیو

نمایش نقاشی‌‌های 6 هنرمند توان‌‌یاب ایرانی در نمایشگاه پاراآرت توکیو

19 آبان 1400

آثار نقاشی هنرمندان توان‌یاب کشورمان؛ مرجان محمدی، شاهرخ احمدی، مونا عبدالحسین مزرعی، حمید شفاعتی گوجه، زهرا پسندی و کوثر بوغنمه در نمایشگاه پاراآرت ژاپن به نمایش درآمد.

به گزارش روابطعمومی مجتمع رعد؛ همچون سال‌های گذشته آثار نقاشی هنرمندان نقاش کشورمان، مرجان محمدی، شاهرخ احمدی، مونا عبدالحسین مزرعی، حمید شفاعتی گوجه، زهرا پسندی و کوثر بوغنمه از شهرهای تهران، اهواز، مشهد و کاشان در نمایشگاه پاراآرت 2021 توکیو به نمایش درآمد.

این نمایشگاه از میان 647 نمونه کار ارسال شده تنها 206 اثر نقاشی هنرمندان توان‌یاب 26 کشور از جمله: ایران، ایتالیا، چین، اسپانیا، کره جنوبی، آمریکا، آلمان و ... را انتخاب و به بخش پایانی دعوت کرد.

پاراآرت 2021 به 2 شکل حضوری و مجازی از 21 تا 25 مهرماه در توکیو برگزارشد که در نمایشگاه مجازی به نشانی:      https://virtualgallery.paraart.jp/2021/en آثار برای بازدید علاقه‌مندان قابل مشاهد و دسترس است.

نمایشگاه «خط ـ نقاشی» توسط مدرسه عالی هنر پاراآرت با حمایت مؤسسه خیریه نیپون کیوکای راه‌اندازی شده که این مدرسه در سال 1986 به‌عنوان نمونه مدرسه هنری برای گسترش و ارتقا هنر افراد دارای معلولیت در توکیو افتتاح‌شده است.

نمایشگاه پاراآرت با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد سایر کشورها به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت با هدف تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس، بالا بردن آگاهی‌ها و درک عمومی از مسائل توان‌یابان و ترویج مبادلات هنری افراد دارای معلولیت در عرصه‌های بین‌المللی با شعار «هنر فراسوی محدودیت‌ها و معلولیت‌ها» در شهر توکیو برگزار می‌شود.

شایان‌ذکر است؛ مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد از سال ۲۰۱۳ به‌عنوان نماینده این رویداد فرهنگی در ۴ دوره با دبیرخانه مرکزی پاراآرت در توکیو همکاری داشته و با جمع‌آوری، داوری و ارسال آثار منتخب به این نمایشگاه، زمینه نمایش آثار هنرمندان توان‌یاب ایرانی را در عرصه‌های هنر بین‌المللی فراهم کرده است.

برای مشاهده نمایشگاه مجازی پاراآرت 2021 اینجا و مشاهده نقاشی‌ها بر روی اسامی هنرمندان کلیک کنید:

 دسترسی به نمایشگاه:

خانم مرجان محمدی 

آقای شاهرخ احمدی

خانم زهرا پسندی

آقای حمید شفاعتی گوجه 

خانم مونا مزرعی 

خانم کوثر بوغنمه 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است