برگزاری پنجمین دوره رویداد توان‌تِک در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

برگزاری پنجمین دوره رویداد توان‌تِک در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

27 آذر 1400

همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، پنجمین دوره رویداد توان‌تِک با محوریت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و مشارکت استارت‌آپ‌ها و انجمن های فعال حوزه معلولیت برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ رویداد توان‌تِک با تاکید بر توسعه دسترسی برای افراد دارای معلولیت در کسب و کارهای نوین فضای مجازی و وب بر این عقیده استوار است با گسترش دسترس‌پذیری به فضاهای وب، کسب‌وکارها جدید و استارت‌آپ‌ها، علاوه بر جبران برخی از محدودیت‌های افراد دارای معلولیت به تحقق عدالت اجتماعی برای این گروه از هموطنان کمک قابل توجهی خواهد شد.

بر اساس این گزارش دسترس‌پذیری به فرآیند گفته می‌شود که با استفاده از ابزارها و امکانات پیش‌بینی شده، میزان سهولت کارکردن با یک سامانه، فضا اینترنتی و ابزار نوین فناورانه به افزایش تعداد کاربران و استفاده‌کنندگان منتهی شود با این تعریف تکالیفی بر عهده ارایه‌دهندگان خدمات و سرویس‌های فناوری اطلاعات گماشته شده است که با در نظر گرفتن شرایط افراد دارای معلولیت به‌منظور تحقق حق دسترسی، امکاناتی همچون نرم‌افزارهای خواننده صفحات وب، نرم‌افزارهای بزرگ‌کننده فونت برای کاربران کم‌بینا و دیگر ابزارها را به‌کار بگیرند تا افراد دارای معلولیت با استفاده از این امکانات و فرآیندها بخشی از محدودیت‌های جسمی و حرکتی خود را جبران کنند.

این دسترسی می‌تواند در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی، اشتغال، عدالت اجتماعی، پیشگیری و درمان، امنیت حقوقی و حمایت‌های قانونی، زیست محیطی، حمل و نقل، ورزش و اوقات فراغت، دسترسی‌های فیزیکی، فناوری، پژوهشی و علمی، برنامه‌ریزی و ... قابل اجرا باشد تا بخش وسیعی از افراد دارای معلولیت از قبیل: کم‌توان، جسمی و حرکتی، ذهنی، مبتلایان اوتیسم، ام‌ اس، نابینا، ناشنوا، کم‌بینا، کم‌شنوا، سالمندان، جانبازان، بیماران خاص و آسیب‌دیدگان اجتماعی را در برمی‌گیرد.

گفتنی‌ست بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از تاریخ 27 تا 30 بهمن برگزار خواهد شد و بر اساس روال سال‌های گذشته استارت‌آ‌پ‌هایی که خدماتشان به جامعه افراد دارای معلولیت ارایه می‌شود یا توسط افراد دارای معلولیت تأسیس شده یا اداره می‌شوند از تسهیلات ویژه برای حضور در رویداد توان‌تِک بهرمند خواهند شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه نشانی:

https://raad-charity.org/TavanTech/Register.aspx نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است