کمپین فرصت های برابر

روز جهانی افراد دارای برابر (12 آذر سال 1400)

1 دی 1400

 

  • خلاصه‌ای از رویداد ۱۲ آذر که با موضوع فرصت برابر برگزار شد.

این ماجرا ادامه دارد... ما همیشه از فرصت‌های برابر حرف می‌زنیم.


 

  • برای گرفتن حقم باید ثابت کنم که هستم و وجود دارم

زهره اعتضادالسلطنه، هنرمند کشورمون، انسان سرسختیه که تمام زندگیش رو صرف گرفتن حقوق ازدست‌رفته‌اش کرده. پرسش مهمی که به ذهن میاد اینه که چرا کودکان دارای معلولیت از تحصیل رایگان کنار بقیه بازداشته می‌شن؟ چرا در مدرسه کودک دارای معلولیتی رو کنار باقی بچه‌ها نمی‌بینیم؟


  • «استمرار هر چیز می‌تونه اون رو به واقعیت تبدیل کنه.»

این جمله یک جمله‌ی ساده نیست، باور ساره جوانمردیه که در کودکی بهش گفته بودن «به خاطر شرایط جسمیش، نمره‌ی ورزشش حتما نمره‌ی واقعی نیست و بهش ارفاق می‌شه.» حالا او یک قهرمان مدال‌آوره که تونسته با وجود تبعیض‌ها و بدون اینکه فرصتی براش مهیا شده باشه، مسیر خودش رو بسازه. این‌جا داستان تازه‌ای رو روایت می‌کنیم. 

 


  • «همیشه فکر می‌کردند من ناتوانم و از عهده‌ی کاری برنمیام»

این گفته‌ی یک قهرمانه درمورد تصور اشتباه جامعه درباره‌ی خودش، قهرمانی که «نمی‌تونم» براش تعریف نشده. هاشمیه متقیان قرارش با خودش «توانستنه». این‌جا همه‌ی ما برای فرصت برابر قدم برمی‌داریم.


  • چه اتفاقی می‌افته که بین حرف و عمل فاصله‌ می‌افته؟

از #فرصت‌_برابر حرف می‌زنیم و آنچه که مانع تحققش می‌شه. به نظر شما این تناقض رفتاری از کجا میاد و چه راه‌هایی رو برای رفعش پیشنهاد می‌کنین؟


 

  • رویداد آنلاین فرصت‌های برابر

بیش از ۱۵٪ جمعیت دنیا با نوعی معلولیت زندگی می‌کنند. اما این فقط یک عدد نیست، زندگی همه‌ی ماست. واقعیت این است که فرد دارای معلولیت با معلولیتش تعریف نمی‌شود، او مجموعه‌ای از توانمندی‌ها، احساسات و رویاهاست، انسانی‌ست که باید «برابر» با بقیه دیده شود. همه‌ی ما باید تعامل با یکدیگر را در بستری بدون تبعیض تجربه کنیم. مجتمع رعد، امسال در روز جهانی افراد دارای معلولیت (۱۲ آذر)، رویدادی آنلاین را با موضوع «افراد دارای معلولیت، فرصت‌های برابر» برگزار می‌کند. هدف ما جلب توجه همه به این موضوع است که هر فرد به قدر توانمندی‌اش می‌تواند و باید در ساختن جامعه‌اش سهیم باشد.


  • سازمان‌های مردم‌نهاد و فرصت‌های برابر

شما فکر می‌کنین نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه چیه؟

 


  • نظر کارکنان مجتمع رعد را درباره مفهوم فرصت‌های برابر​

روز ۱۲ آذر نزدیکه و این روزها توی رعد کلی بدوبدو داریم داریم خودمون رو برای رویداد آماده می‌کنیم. همه‌ی بچه‌ها سرشون به یک کاری گرمه. یکی داره می‌نویسه، یکی داره تحقیق می‌کنه، یک نفر سرگرم تماس تلفنی با سازمان‌هاست️ و خلاصه جنب‌و‌جوش خوبی داریم اینجا. رفتیم سراغ بچه‌ها و ازشون پرسیدیم که به نظر اونها، «فرصت‌ برابر» یعنی چی؟ این ویدیو رو تماشا کنین️

 


  • پویایی یک جامعه از چه چیز ناشی می‌شه؟

عوامل زیادیه که جامعه‌ی پویا رو می‌سازه، یکی از مهم‌ترین‌‌هاشون ازبین‌بردن تبعیض و تلاش برای خلق فرصت‌های برابر برای همه‌است.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است