دومین دوره جشنواره «همام» برگزار می‌شود

دومین دوره جشنواره «همام» برگزار می‌شود

نمایش هنر و اراده توان‌یابان ایران

17 دی 1400

دبیر دومین دوره جشنواره همام از برگزاری جشنواره هنری توان‌یابان کشور خبر داد و اعلام کرد: این دوره با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش‌های آکادمیک و دانشگاهی و با رویکرد توانمندسازی توان‌یابان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دو سال پیش بود که اولین جشنواره هنری همام با هدف ایجاد انگیزه و رقابت عادلانه بین هنرمندان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی به همت خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در رشته‌های هنرهای تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، معرق، منبت، سفالگری، مجسمه‌سازی، هنرهای دستی، چرم‌دوزی و همچنین موسیقی برگزار شد.

محمدرضا مشهدی، دبیر دومین دوره جشنواره همام، با اعلام این مطلب که به‌زودی فراخوان جشنواره همام اعلام و بهمن‌ماه سال جاری نیز مراسم افتتاحیه جشنواره برگزار خواهد شد، گفت: اختتامیه جشنواره نیز اسفندماه برگزار می‌شود.

وی در خصوص رویکرد جشنواره دوم همام، گفت: دومین جشنواره با رویکرد توانمندسازی معلولان برگزار می‌شود. در این دوره تلاش برای برقراری ارتباط قوی‌تر با توان‌یابان و هنرمندان معلول است و ما به سراغ برگزیدگان و شرکت‌کنندگان دوره‌ قبل و هنرمندان معلول در سراسر کشور می‌رویم.

مشهدی افزود: تلاش داریم مردم از نزدیک نحوه زندگی و تولید آثار هنری توسط معلولان را ببینند. این اقدام زمینه آشنایی بیشتر جامعه و خیران با مسائل و مشکلات معلولان هنرمند را فراهم می‌کند.

وی یکی از بخش‌های مهم جشنواره همام امسال را حضور تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه معلولان بیان و اعلام کرد: مجموعه‌‌های دانشگاهی نیز امسال در کنار برگزارکنندگان جشنواره خواهند بود تا فرایند علمی‌تری به برگزاری جشنواره ببخشیم.

 مشهدی از حضور مجموعه‌‌های آکادمیک و حرفه‌ای هنری در جشنواره همام امسال نیز خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی‌ها و کارگاه‌های آموزشی زیادی برای جشنواره پیش‌بینی‌شده است؛ البته با این تفاوت که این کارگاه‌های آموزشی ویژه معلولان نیست و در آن‌همه گروه‌های علاقه‌مند به آموزش‌های هنری می‌توانند حضورداشته باشند.

وی این کار را ایجاد زمینه برای برقراری ارتباط بین توان‌یابان و سایر هنرجویان دانست و گفت: با این کار هنرمندان معلول با سایر هنرمندان ارتباط گرفته و امکان تشکیل گروه‌های هنری متشکل از معلولان هنرمند و سایر هنرمندان و همکاری آن‌ها با هم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که به دنبال انجام کار ماندگار با بیشترین تأثیرگذاری در زندگی توان‌یابان هستیم، ارتباطمان را با معلولان هنرمند همچنان ادامه خواهیم داد تا به نتایج عملی در رفع مشکلات معلولان و موفقیت بیشتر آن‌ها برسیم و آثار هنری را به مرحله بازاریابی و فروش برسانیم.

مشهدی در پایان اعلام کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره همام به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به میدان ونک، خیابان نیلو، پلاک ۱ از همه علاقه‌مندان و فعالان عرصه معلولان برای همراهی با جشنواره همام دعوت به عمل می‌آورد.

نحوه ارتباط با دبیرخانه جشنواره واتس‌اپ به شماره 09196553705، اینستاگرام homamfestival و وب‌سایت www.homamfestival.ir همچنین شماره‌های تماس 02188856053 و 02188856042 است.

           

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است